Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه زابل با بیان اینکه این دانشگاه در تعطیلات نوروز میزبان مردم است، گفت: دریاچه مصنوعی هامونک مجتمع بقیه الله(عج) چاه‌نیمه دانشگاه زابل هر سال با استقبال مسافرین نوروزی مواجه است.

موسی بهلولی، رئیس دانشگاه زابل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مهمترین دستاورد‌های این دانشگاه در سال ۹۷ گفت: دستاورد‌ دانشگاه زابل در سال گذشته تعامل با مردم شهرستان زابل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

رئیس دانشگاه زابل افزود: سال گذشته به مدت ۱۰ روز نیم میلیون بازدیدکننده از دانشگاه زابل دانشتیم که در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کردند و از نحوه چگونگی کاشت زیتون مطلع شدند و حدود ۴۱۰ هزار نهال زیتون به مردم این شهرستان واگذار شد. همچنین در زمینه گیاهان دارویی و چای ترش فعالیت‌هایی انجام شد، از اقدامات اثرگذار دانشگاه زابل، کار بر روی ۲۰۰ رقم از گیاهان دارویی منطقه است که از این تعداد ۱۳۰ رقم آن پس از ارزیابی، به بار نشست؛ به گونه‌ای که برخی از این گیاهان، ماده موثره آن‌ها نسبت به سایر نقاط کشور قوی‌تر و تاثیرگذارتر بوده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی در دانشگاه نیز چهار پروژه عمرانی را در دانشگاه افتتاح کردیم. این پروژه‌ها شامل افتتاح دانشکده و خوابگاه بود. در برگزاری سمینار علمی از جمله سمینار شیمی عالی در سطح ملی نیز اتفاقات خوبی را در دانشگاه شاهد بودیم.

بهلولی گفت: در سطح منطقه نیز سال گذشته شاهد حضور اساتید کشور همسایه از افغانستان و از شهر‌های قندهار، ننگرهار و کابل بودیم که از دانشگاه زابل بازدید کردند. در زمینه مشکل ریزگرد‌ها نیز تعاملات خوبی صورت گرفت و قول همکاری برای حل این مشکل را دادند. در موضوع مشکل ریزگرد‌ها و مشکل کم آبی، فعالیت‌های علمی صورت گرفت و هسته‌های علمی در دانشگاه برای حل این مشکلات تشکیل شد.

رئیس دانشگاه زابل با اشاره به میزبانی شهرستان زابل از گردشگران نوروزی گفت: دریاچه مصنوعی هامونک مجتمع بقیه الله الاعظم(عج) چاه‌نیمه دانشگاه زابل که اولین و بزرگترین دریاچه مصنوعی استان سیستان وبلوچستان است، با استقبال مسافرین نوروزی از اقصی نقاط کشور مواجه شده است. این دریاچه مصنوعی در دانشگاه زابل ساخته شده و این مرکز با اینکه مرکز علمی و دانشگاهی است، اما میزبان گردشگران نوروز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه زابل در سال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی