Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجفی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت همجواری با کشورهای متعدد بهترین سازوکار برای عبور از تحریم هاست، گفت: باید برای افزایش مبادلات تجاری با همسایگان تلاش کنیم.

«علی نجفی خوشرودی» در گفت و گو‌ با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد توسعه روابط ایران با همسایگان گفت: جمهوری اسلامی ایران ۸۷ هزار و ۵۵ کیلومتر مرز خاکی و آبی با ۱۵ کشور همسایه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقعیت ژئوپولوتیک بسیار جذاب و مهمی را نیز دارد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسترسی ایران به آبهای آزاد در جنوب و شمال کشور اظهار داشت: ظرفیت خدادادی که ایران دارد توام با منابع و امکاناتی که در کشور وجود دارد پتانسیل بسیار برجسته ای را برای تکیه به توانمندی های داخلی و بومی و ملی برای مقابله با هر گونه چالش ‌و تهدید فراهم کرده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم و‌فشارهای که با رهبری آمریکا علیه ایران انجام می شود توسعه روابط با حوزه همسایگان و بهره مندی از این ظرفیت فوق العاده همجواری با کشورهای متعدد یکی از بهترین سازوکارها برای عبور از چالش ها، مقابله با تحریم ‌و تامین نیازمندی های کشور است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به ویژه در حوزه همسایگان شمالی و سایر نقاط ظرفیت های بسیار خوبی  با تسهیل برخی از سازوکارها داریم ،با توجه بیشتر و رفع موانع تعرفه ای و‌غیر تعرفه ای و افزایش مبادلات هیات های تجاری و اقتصادی می توانیم از این ظرفیت با کشورهای همسایه استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: لایحه موافقنامه همکاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در کمیسیون امنیت مورد تصویب قرار گرفته است که به صحن می آید و امیدواریم در صحن مورد تصویب قرار گیرد چرا که طبق این توافقنامه یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و این حوزه ایجاد می شود که فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی ما است.

 

نجفی تصریح کرد: با توجه به سابقه فعالیت دیپلماتیک علی رغم همه این ظرفیت ها و‌امکاناتی که ما داریم توانمندی های اقتصادی ایران برای خیلی از کشورهای همسایه ما و به ویژه مردم این کشورها خیلی شناخته شده نیست و تصور یا تصویر دقیق و کاملی را از توان ایران ندارند بنابراین در قالب برگزاری همایش های تجاری، نمایشگاهها و افزایش هیات های تجاری و‌رفت و آمدها و استفاده از حوزه رسانه باید این ظرفیت ها را بیش‌تر بشناسیم و برای افزایش حجم مبادلات تجاری با این کشورها تلاش کنیم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان اعتکاف خسارت سیل مراسم اعتکاف سیل سیلاب گلستان نوروز اعتکاف ماه رجب بارندگی و سیلاب سال ۹۷ مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود

استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی برای حضوری در خور و شایسته استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف در این زمینه سخن گفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست پایانی هماهنگی به جهت شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو 2024 که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، اظهار داشت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید؛ ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: اولین هدف شرکت در اکسپو 1403 استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

ایمانیه پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی 5 روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

استاندار فارس از لزوم بهره‌گیری الگو‌های حاضر در این نمایشگاه هم سخن گفت و در پایان بیان کرد: در بیان گزارشات نمایشگاه تمرکز بر اتفاقات 2 ساله اخیر استان و برنامه‌های پیش رو باشد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری