Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:27:20 GMT

5 موزه استان بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۲۲۱

5 موزه استان بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

به گزارش ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این موزه ها شامل موزه تجارت و دریانوردی خلیج فارس، دریا و دریانوردی، مردم شناسی، تاریخ پزشکی و رئیسعلی دلواری است که به صورت فعال از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر به دلیل شرایط جوی مناسب و وجود جاذبه های گردشگری فاخر و جذاب از جمله استانهای هدف گردشگری در نوروز به شمار می رود در همین راستا موزه های استان برای جذب هرچه بیشتر گردشگران فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی گفت: تلاش می شود با حضور کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه های استان گردشگران با آداب و سنن، رشادتها و دلاوری های گذشتگان استان بوشهر آشنا شوند.
وی یادآور شد: در برخی موزه ها آداب، فرهنگ و سنن گذشتگان همراه با موسیقی و پخت انواع غذاهای محلی به اجرا در می آید.
ابراهیمی گفت: بافت تاریخی شهر بوشهر با بیش از یکهزار بنا در کنار آبهای خلیج فارس هر سال توجه شمار زیادی از گردشگران نوروزی را به خود جلب می کند.
وی بیان کرد: بافت قدیم شهر بوشهر دارای بناها و عمارت‌های زیبا مربوط به بیش از 2 قرن است که معماری این ساختمانها جایگاه ویژه این بافت را نشان می‌دهد.
ابراهیمی ادامه داد: استان بوشهر با دارا بودن بیش از یکهزار و 300 ابنیه و محوطه تاریخی در حوزه آثار و ابنیه تاریخی کشور از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
وی گفت: در زمان حاضر 379 اثر ملموس شامل تپه ها و بناها، ناملموس (معنوی) و طبیعی استان بوشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان بوشهر گردشگران نوروزی موزه موسیقی مهمانان نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 

دریافت 7 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096524

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • نکونام در کمپ حجازی مهمانان ویژه‌ای داشت
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)