Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به افزایش اقدامات نیروهای مسلح برای امدادرسانی اظهار داشت: کمک‌های ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در مناطق سیل‌زده، در قالب اقدامی جمعی و هم‌افزا تا زمان نیاز مردم و اعلام ستاد بحران ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ارتش، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی در خصوص حضور نیروهای مسلح در مناطق سیل زده افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بر حسب ضرورت و وظیفه ذاتی خود از نخستین ساعات این سانحه طبیعی، در منطقه حاضر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن در پی فرامین فرمانده معظم کل قوا و متعاقب آن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دامنه اقدامات خود در این مناطق را افزایش داده است.
وی خاطرنشان کرد: از شب گذشته امکانات و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز از قبیل وسایل مهندسی، بیل مکانیکی و لودر، همچنین 15 دستگاه پمپ قوی تخلیه آب، علاوه بر تجهیزات به کار گرفته شده در روزهای قبل به منطقه ارسال شده است.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تامین لوازم و اقلام اولیه برای کمک‌رسانی به مردم، ادامه داد: همچنین 500 تخته چادر، دو هزار تخته پتو و چند هزار غذای کنسرو شده، شب گذشته بیمارستان صحرایی به منطقه اعزام شده و برای جابه‌جایی‌های هوایی نیز 6 فروند بالگرد شنوک و 214 و یک فروند هواپیمای فرندشیپ از پایگاه های آبیک، اصفهان و تهران نیروی زمینی ارتش در منطقه مستقر خواهد شد.
امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی با اشاره به تمهیدات نیروی دریایی ارتش برای تسریع در امدادرسانی به مردم، یادآور شد: 12 قایق 'جی‌می‌نی‌ آ' همراه 10 تیم غواص سه نفره و دو کامیون نیاز‌های اولیه، دارویی و بهداشتی و دو فروند بالگرد نیز از سوی نیروی دریایی ارتش به منطقه اعزام شده است.
سخنگوی ارتش ادامه داد: علاوه بر این تیپ‌های متحرک و هجومی 130 و 230 همچنین قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان نیروی زمینی و تکاوران و تفنگ‌داران نیروی دریایی در منطقه در حال کمک‌رسانی و تامین امنیت مناطق و شهرها هستند.
وی با بیان اینکه امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش برای نظارت بر روند امدادرسانی به این منطقه عازم شده، گفت: علاوه بر کمک‌رسانی به مردم و تخلیه آب گرفتگی از معابر و منازل، اقدامات لازم برای آمادگی مواجهه با سیل احتمالی و کمک به مردم عزیز، در نظر گرفته شده است.
امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی از آماده‌باش پادگان‌های گرگان، نوده، دوآب و بجنورد برای اسکان مردم خبرداد و افزود: به یکان‌های ارتش در پنج استان لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و دیگر مناطقی که احتمال وقوع مجدد سیل می رود، دستور آماده‌باش ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته امدادرسانی از 27 اسفند 97 با کمک به مسافران گرفتار در برف آغاز شد و همزمان با آب گرفتگی و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان‌های شمالی به ویژه گلستان، استقرار ارتش در چندین منطقه از این استان صورت گرفت. تخلیه آب به صورت منزل به منزل، طبخ هزاران قرص نان و توزیع آب معدنی و خوراک کنسرو شده، استقرار بالگرد و قایق‌های ایمنی و وسایل اولیه به همراه نیروی انسانی از نخستین ساعات انجام شده است.
سخنگوی ارتش تصریح کرد: کمک های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی اسلامی در مناطق سیل زده، در قالب اقدامی جمعی و هم افزا تا زمان نیاز مردم و اعلام ستاد بحران ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
سیام**1058**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران سيل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی به همراه دو کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی را هدف قرار داده است.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش المسیره، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی دیگر این کشور (MAERSK YORKTOWN) در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 6088215

دیگر خبرها

  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند