Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:17:46 GMT

ابلاغ دستور آماده باش به ستادهای اسکان فرهنگیان فارس

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۲۳۴

ابلاغ دستور آماده باش به ستادهای اسکان فرهنگیان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که با توجه به اطلاعیه های هواشناسی در خصوص تغییرات جوی، دستورالعمل آماده باش به تمام ستادهای اسکان فرهنگیان در سراسر فارس ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، علی عسکر نجفی، چهارم فروردین در بازدید از برخی مدارس و اماکن تحت پوشش آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اطلاعیه های اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مبنی بر اعلام بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، دستورالعملی به تمامی ستادهای اسکان فرهنگیان استان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: در این دستورالعمل خواسته شده تمامی تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل اماده سازی کلاس های بیشتر. سالن های ورزشی و نمازخانه های مدارس در ستادهای اسکان پیش بینی شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت:تاکید شده است که سیستم های گرمایشی، لوله های دود کش، سیستم برق کشی خصوصا تابلوهای برق، عایق پشت بام و مسیرهای خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرارگیرد.

نجفی همچنین گفت: تمام مدارس حواشی جاده های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار دارد وآدرس تمامی محل های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاههای مرتبط قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: تا صبح روز یکشنبه چهارم فروردین ۹۸ بیش از ۲۰۸ هزار نفر در قالب نزدیک به ۵۸ هزار خانواده و در مجموع ۶۲۳ هزار و نهصد نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

نجفی خاطرنشان کرد: امسال دراستان 15هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار 700 مدرسه استان برای اسکان از زائران و مهمانان فرهنگی در نوروز آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: علاوه بر مدارس و کلاس های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی ، 3 خوابگاه دانش آموزی، 2 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد .

نجفی ادامه داد: در شهر شیراز 550 مدرسه با ظرفیت 6100 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت 400 تخت، 3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 7 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستور آماده باش مراکز اسکان فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم