Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به پایان یافتن سال 97 و آغاز سال جدید، اظهار کرد:‌ پشت سر گذاشتن سال 97 و گام نهادن در سال 98 دارای تفاوت‌های اساسی با سال‌های چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پایان سال 97 گذر از چهل سالگی انقلاب و رسیدن به بلوغ و کمال با تمام تهدیدها و کری‌خوانی‌های دشمنان برای ناکام گذاشتن جشن 22 بهمن بود، تصریح کرد: سال 98 نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب طی بیانیه‌ای مفصل به تبیین و تشریح آن پرداختند، آغاز گام دوم انقلاب اسلامی برای تمدن‌سازی اسلامی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سالم با اشاره به برگزاری باشکوه جشن چهل سالگی انقلاب علیرغم تمام فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها، افزود:‌ به سلامت گذشتن از گردنه‌های پر فراز و نشیب و با ثبات قدم حرکت کردن در راه آرمان‌های اصیل انقلاب، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود که تاکنون نصیب هیچ انقلابی نشده است، زیرا انقلاب‌های موجود در دنیا به تغییر وضعیت اکتفا کرده و برنامه و روش خاصی برای ارائه یک الگو و روش جدید که بتواند هم پاسخگوی نیازهای مادی و هم معنوی جامعه خود باشد، نداشته‌اند؛ مزیتی که انقلاب اسلامی مردم ایران را از دیگر انقلاب‌های دنیا جدا می‌کند.

باقری ادامه داد: نکته مهم‌تر اینکه انقلاب‌های موجود در دنیا هیچکدام به چهل سالگی نرسیدند و یا اگر رسیدند به کلی از آرمان‌های نخستین و قوه محرک شکل‌دهنده انقلاب خود فاصله گرفتند؛ در حالی که انقلاب اسلامی ما ذره‌ای از اصول خود عدول و یا عقب‌نشینی نکرده و با تحمل تمام فشارها به این نقطه رسیده است.

وی با اشاره به حربه‌های اقتصادی دشمنان، عنوان کرد:‌ یکی از عمده‌ترین راه‌های فشار بر انقلاب و مردم ما فشار اقتصادی است. بعد از اینکه دشمنان دریافتند در جنگ سخت و نظامی، فرهنگی و امنیتی نمی‌توانند خللی در عزم راسخ ملت در راه انقلاب ایجاد کنند، به جنگ اقتصادی روی آورده و به اذعان مسئولان ارشد آمریکا می‌خواستند «تابستان داغ» برای مردم ایران رقم بزنند و به خیال باطل خودشان فکر می‌کنند با محاصره و فشار اقتصادی می‌توانند مردم و انقلاب برخاسته از مردم را متوقف کنند و یا شکست دهند.

این کارشناس دینی متذکر شد: دشمنان غافل از این هستند که سکاندار انقلاب سال‌هاست نقشه شوم دشمنان در ایجاد جنگ اقتصادی را رصد می کند و با ارائه راهکارهایی همچون «اقتصاد مقاومتی» راه نجات را به ما نشان داده است؛ هر چند مسئولان و متولیان امر کوتاهی و قصور فراوانی در تحقق این راهکار دارند، اما دشمنان این را فهمیدند که تحریم و محاصره و فشار اقتصادی ما را در این راه خودکفاتر و آبدیده‌تر می‌کند.

ملتهب کردن فضای اقتصادی کشور؛ یکی از مصادیق فتنه 98

وی ضمن بی‌ثمر دانستن تلاش‌های دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌ها و تهدیدهای مختلف دشمنان در سال 97 و سعی برای پایان دادن به انقلاب اسلامی و به تعبیر خودشان «براندازی» شاهد عبور درخشان از سال 97 بودیم. اگر چه مقام معظم رهبری در آخرین ماه‌های سال 97 کلیدواژه جدید «فتنه 98» را به کار بردند، اما این بدان معنا نیست که در سال 98 نقشه دشمنان عملی خواهد شد، بلکه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب خواستار هوشیاری مردم و مسپولان شدند.

امام جمعه اسالم اضافه کرد:‌ درست است که انقلاب به چهل سالگی خود رسیده، اما مردم عزیز و شریف ایران باید بدانند که دشمنان بیکار ننشسته و همچنان برای ضربه زدن به انقلاب در سال‌های پیش رو حیله‌گری و فتنه‌گری می‌کنند.

باقری به تبیین ویژگی‌های «فتنه» پرداخت و یادآور شد: فتنه به معنی آزمایش و امتحان و خداوند همواره مومنان را مورد آزمایش و امتحان خود قرار می‌دهد. هر چند با بیان این کلام از سوی مقام معظم رهبری اذهان مردم متوجه حوادثی مانند فتنه کوی دانشگاه در سال 78 و فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 می‌شود، اما آشوب و درگیری و اغتشاش یکی از آثار فتنه است. در دوران فتنه فضا غبارآلوده است و حق و باطل چنان ممزوج می‌شود که تشخیص آن به آسانی ممکن نیست.

وی یکی از مصادیق فتنه 98 را ملتهب کردن فضای اقتصادی کشور با سردرگم کردن مردم دانست و گفت: برخی دائما تحریم را عامل اصلی گرانی و نا به سامانی اقتصادی می‌دانند و بحث سازی را برای رفع تحریم‌ها مطرح می‌کنند، زیرا می‌خواهند کشور را به دست بیگانه و دشمنان بسپارند.

امام جمعه اسالم تاکید کرد: امروز دیگر دشمن برای تسلط بر کشوری لشکرکشی نمی‌کند و روش خود را تغییر داده است. عده‌ای در این سال‌ها ادعا کردند که برجام و توافق هسته‌ای توانسته سایه جنگ را از سر کشور دور کند، اما این ادعا غلط است. چنین افرادی خبر ندارند که فضای اقتصادی کشور را به یک جنگ ناعادلانه و نابرابر کشیده‌اند و بیشترین تلفات آن هم متوجه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.

باقری با اشاره به فتنه‌های صدر اسلام، عنوان کرد:‌ فتنه‌هایی که در صدر اسلام اتفاق افتاد در ظاهر جلوی جنگ و خونریزی را گرفت، اما خیلی آرام جامعه را از مسیر حق خارج و باطل را بر امور مسلط کرد. در ماجرای حکمیت جنگ صفین سایه جنگ از سر مسلمین دور شد، اما شهادت امام علی(ع)‌را به دنبال داشت. صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه نیز در راستای جلوگیری از جنگ و کشتار مسلمین بود، اما معاویه مفاد قرارداد صلح را زیر پا نهاد. امروز نیز آمریکا و اروپا در قضیه برجام همین روش را پیش گرفته‌اند و لذا ما باید حواسمان جمع باشد، زیرا دشمن از هر روزنه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کند.

وی شعار سال 98 را در ادامه شعارهای چند سال اخیر و مرتبط با موضوع اقتصاد دانست و تصریح کرد: شعارهایی که همگی در زیرمجموعه «اقتصاد مقاومتی» جمع می‌شود، تنها راهکار نجات کشور از وابستگی به بیگانگان است، اما عده‌ای اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی معنی و اینگونه به مردم تلقین می‌کنند که باید مشکلات را تحمل کنیم. البته مردم ایران همواره ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، اما مسپولان نیز وظیفه حل و فصل مشکلات را دارند.

شعار سال 98 زمینه‌ساز درون‌زایی و برون‌گرایی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسالم اقتصاد مقاومتی را درون‌زا و برون‌گرا دانست و تاکید کرد:‌ اقتصاد مقاومتی یعنی اول از داخل خویش را بسازیم و نیاز خود را برطرف کنیم و سپس دستاوردهای خود را به بیرون از مرزها عرضه بداریم. در واقع اقتصاد مقاومتی در وهله نخست یک حالت دفاعی و واکسیناسیون داشته که می‌تواند حالت تهاجمی بگیرد و حتی اقتصاد دشمن را مختل کند. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند «خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» که یک بعد آن اقتصاد است و بی‌تردید شعار «رونق تولید» می‌تواند زمینه‌ساز این درون‌زایی و برون‌گرایی شود.

وی به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به جوانان در بیانیه گام دوم، پیام نوروزی سال 98 و سخنرانی حرم مطهر رضوی اشاره کرده و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که لایه‌های میانی مدیریت کشور نیاز به یک پوست‌اندازی کلی و اساسی دارد تا در لایه‌های بالادستی هم کم کم میدان برای جوانان باز شود. مقام معظم رهبری با صدور فرمان آتش به اختیار و ترغیب جوانان به آینده کشور می‌خواهند این نکته را برسانند که جوانان توانمند، متعهد و دلسوز باید با تحصیل و کسب تجربه خودشان را بالا بکشند و مسئولیت‌ها را از دست دلدادگان میز و منصب بگیرند.

امام جمعه اسالم تاکید رهبری بر حضور جوانان در لایه‌های مدیریتی را به معنای جنگ بر سر قدرت ندانست و یادآور شد:‌ بیانات رهبری بر ضرورت آماده‌سازی نسل جوان برای میدان‌داری مدیریت کشور تاکید می‌کند. برخی از مسپولان رده بالا افکار بسته و وابسته دارند لذا مادامی که چنین افرادی بر سر کار هستند هرگز نخواهیم توانست به فهم مشترکی از مسائل روز و آرمان‌های اصیل انقلاب دست پیدا کنیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های جوانان برای رشد در تمام ابعاد را راهگشا قلمداد کرد و افزود: نسل جوان ما به خوبی نشان داده که می‌تواند فعل «خواستن» و «توانستن» را به خوبی صرف کند و با جهش خیره‌کننده علمی در همین چهل سال انقلاب، عقب‌ماندگی 200 ساله دوره قاجار و پهلوی را جبران کند و هنوز هم برای رسیدن به آن افق نهایی که تمدن‌سازی اسلامی و زمینه‌سازی برای حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) باشد راه بسیار در پیش دارد و باید با سرعت و شتاب بیشتر این مسیر پر امید را ادامه دهد تا گام دوم منجر به گام نهایی و استقرار کلمه توحید در سایه حکومت جهانی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه اسالم شعار سال 98 اقتصاد مقاومتی بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیرخانه برنامه ملی آبادایران در راستای اقدامات خود برای ترویج فرهنگ وقف فناورانه و افزایش مشارکت مردمی در رونق اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین در راستای هم‌­افزایی با نهاد‌های متولی آبادانی و پیشرفت کشور و استفاده از ظرفیت سامانه‌های تامین­ مالی جمعی خیریه بخش خصوصی، اقدام به عقد توافق­‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه شرکت دانش بنیان و فناور فعال در این زمینه کرده ­است.


مراسم اعطای این توافق‌نامه‌ها با حضور حبیب ­الله آسوده، معاون توسعه مشارکت­‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست­ جمهوری، عبدالمجید مرشدی، مدیرکل دفتر تامین­ مالی و توسعه سرمایه­ گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و همچنین سه شرکت قاصدک سامانه، مجمع ترنم صبح ­سپید عام­ المنفعه و بنیاد جهادی مهرالرضا (ع) عام ­المنفعه در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.

حمیدرضا شکری دستیار مردمی‌سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست­ جمهوری در ابتدای این نشست، گفت: رویکردی که از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار معاونت علمی قرار گرفت، مسئله «نوآوری فراگیر» بود و هدف از این رویکرد انتقال توانمندی ­های زیست بوم فناوری از طرق مختلف به جامعه است.

شکری ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ که قانون حمایت از شرکت ­های دانش‌­بنیان کلید خورد تا به امروز جهش قابل توجهی را در رشد شرکت­های دانش‌­بنیان، فناور و خلاق پیش رو داشته ­ایم. از ۵۵ شرکت دانش‌­بنیان به ۱۰ هزار شرکت دانش‌­بنیان رسیده ­ایم و پس از شش سال حمایت از شرکت­‌های خلاق امروز شاهد فعالیت بیش از دو هزار شرکت خلاق هستیم و چیزی حدود ۱۲ هزار شرکت فناور در کشور مشغول فعالیت هستند که البته به تمام این موارد می‌­توان توانمندی نخبگان را هم اضافه کرد.

وی افزود:  برنامه ملی آبادیران، اساسا با یک چنین دغدغه ­ای (بهره­ گیری از توانمندی­‌های زیست بوم علم و فناوری برای محرومیت ­زدایی) کلید خورد و در این راستا سامانه تامین ­مالی جمعی آبادیران سال گذشته ایجاد و امسال با رویکرد جامع تری وارد میدان شده ­است و طی آن می­ کوشیم تا عرصه را برای جمع ­آوری کمک ­های مردمی در بستری مجازی و آنلاین فراهم کنیم.

شکری در ادامه بیان کرد: نهاد‌های متولی آبادانی و پیشرفت، گروه ­های جهادی و مردمی هم می­ توانند در این سامانه تعریف پروژه کنند و معاونت علمی به این پروژه‌ها اعتبار بخشی کرده و بستر لازم جهت کمک دانش‌بنیان­‌ها به رفع نیازمندی ­های مناطق کمتر برخوردار را فراهم می ­کند.

مدیر برنامه ملی آبادیران درباره این توافقنامه توضیح داد:  در توافق­نامه ­ای که امروز با کمیته امداد امام­ خمینی (ره) امضا کردیم، مقرر شد تا این نهاد در کنار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از آن دست طرح ­هایی که در راستای ماموریت­ هایش قرار می ­گیرد، حمایت کند.

شکری در خصوص قابلیت ­های این سامانه تامین­ مالی گفت: این سامانه، متصل به سامانه‌های تامین ­مالی جمعی شرکت ­های دانش‌بنیان است و زمینه را برای به کارگیری توانمندی­‌های دانش‌­بنیان به حل مسائل اقشار کمتر برخوردار و مناطق محروم و همچنین تحقق شعار سال که همان جلب مشارکت مردم در حل مسائل کشور است، تسهیل می‌­کند.

در ادامه این نشست، عبدالمجید مرشدی، مدیر کل دفتر تامین ­مالی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری  گفت: اکنون پس از دو دهه از عمر زیست ­بوم فناوری و نوآوری وقت آن رسیده ­است تا ماحصل این دو دهه تلاش خود را در عرصه اقتصاد و تولید ناخالص ملی عرضه کند.

مرشدی ادامه داد: سکو‌های تامین­ مالی از جمله اقداماتی است که می­‌تواند زمینه این اثرگذاری را تسهیل کند.

وی افزود: از رهگذر اقداماتی که در برنامه ملی آبادیران رقم خورد، فرهنگ­سازی خوبی در حال انجام است و می­ تواند به مثابه الگو و مدلی در دیگر عرصه تسری یابد و طرح ­ها وارد بحث­‌های پلتفرمی­ شود و مردم بتوانند در حل مسائل کلان کشور مشارکت کنند.

حبیب‌الله آسوده، معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام ­خمینی (ره)، در ادامه این نشست بر جایگاه  زیست بوم علم و فناوری در حل مسائل کلان کشور تاکید کرد و با ارجاع به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی، دو سال گذشته بر دانش‌­بنیان کردن کسب و کار‌ها تاکید بسیار داشته و شاهد این امر، محوریت شعار سال در سال­‌های گذشته است.

وی  ایجاد ارزش، مشارکت مردم و دانش‌بنیان شدن اقتصاد را سه ضلع اساسی توافق­نامه تامین ­مالی دانست و افزود: محصول این توافق­نامه بی‌شک آبادی ایران و کاهش فقر و نابرابری ­ها است.

معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام ­خمینی (ره) در پایان به دو رویکرد کمیته امداد امام­ خمینی در عملیاتی کردن این توافق­نامه اشاره کرد و گفت: پای­ کار آوردن مشارکت مردم و ترویج فرهنگ زکات مسئله ما است که می­ کوشیم تا با همت مردم و پشتیبانی معاونت علمی این مهم را به انجام برسانیم.

آسوده اضافه کرد: توافق با سامانه‌های تامین ­مالی جمعی محدود به این سه شرکت نبوده و سامانه‌هایی که تمایل به همکاری با سامانه تامین مالی جمعی آبادیران دارند، می‌توانند با دبیرخانه برنامه ملی آبادیران تعامل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟