Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:21:04 GMT

۱۵۰۰ نیروی جهادی در مناطق سیل‌زده گلستان حضور دارند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۴۳۱

۱۵۰۰ نیروی جهادی در مناطق سیل‌زده گلستان حضور دارند

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت:گروه‌های جهادی نیز از همان لحظات نخست خود را به مناطق سیل‌زده رساندند و اکنون نیز یکهزار و ۵۰۰ نیروی جهادی در این مناطق حضور دارند. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار حسین معروفی ظهر امروز در بازدید فرماندهان نظامی و انتظامی از مناطق سیل‌زده استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از روز 28 اسفند و همزمان با وقوع سیل سپاه نینوا  نیز برای کمک‌رسانی به مردم وارد میدان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ساعت‌های نخست نواحی مختلف سپاه، نیروهای مهندسی و رزمی، تیپ زرهی و غیره امدادرسانی را آغاز کردند.

وی گفت: تیپ زرهی و دیگر نیروهای مهندسی در جاده خوش ییلاق با یک دستگاه گریدر و بلدوزر به مدت سه روز حضور داشتند تا بخشی از جاده بازگشایی و مردم گرفتار در برف و کولاک نجات پیدا کنند.

فرمانده سپاه نینوای استان با تأکید بر استفاده از همه توان و ظرفیت نیروهای مسلح برای کمک به مردم گفت: سیل علاوه بر آق‌قلا و گمیشان، در مینودشت و آزادشهر نیز سبب رانش زمین و ریزش کوه شد و مسیرهای دسترسی به استان سمنان را در سه نقطه مسدود کرد.

اعزام بالگردهای نیروی هوافضای سپاه به مناطق سیل زدهدستور فرمانده سپاه برای تسریع در امدادرسانی و گسیل امکانات بیشتر به مناطق سیل‌زدهسردار سلامی خبر داد: واگذاری ترمیم نقاط آسیب‌دیده از سیل به نیروی زمینی سپاه / آمادگی برای استقرار بیمارستان صحرایی+فیلم

وی ادامه داد: تیپ مهندسی سپاه با ده دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و ده دستگاه کامیون و دیگر تجهیزات به بازگشایی این مسیرها کمک کرده است.

سردار معروفی گفت: هشت فروند قایق نیز به شهرستان آق‌قلا آورده شد که توانستیم بیش از سه هزار و 500 نفر از مردم سیل زده را به محل‌های ایمن و اسکان اضطراری انتقال دهیم. در بندرترکمن نیز سپاه شهرستان 17 نقطه را برای اسکان اضطراری مردم سیل زده در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 15 هزار وعده غذایی گرم برای سیل زدگان توزیع شده است و اکنون به چادر، پتو، موادغذایی، خشکبار و کنسروجات و پوشاک نیاز داریم. همچنین برای تخلیه آب نیز نیاز به پمپ‌ها و لجن‌کش است.

فرمانده سپاه نینوای استان گفت: گروه‌های جهادی نیز از همان لحظات نخست خود را به مناطق سیل‌زده رساندند و اکنون نیز یکهزار و 500 نیروی جهادی در این مناطق حضور دارند.

وی بیان داشت: خدمات رسانی از سوی همه نهادها و دستگاه‌ها به سیل زدگان در حال انجام است اما متأسفانه شاهد بی‌نظمی هستیم و این مسئله نیاز به مدیریت دارد.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند. تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

کد خبر 6086881 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب