Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:17:33 GMT

برنامه نوروزگاه به شهرستان مرزی قصرشیرین رسید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۴۸۷

برنامه نوروزگاه به شهرستان مرزی قصرشیرین رسید

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: کاروان نوروزگاه اکنون به این شهرستان مرزی رسیده و در حال اجرای برنامه های شاد و مفرح برای مسافران، گردشگران و مردم این شهرستان مرزی در پارک بسیج است.

بهرنگ بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای برنامه های شاد رقص محلی، قصه گویی، اجرای تئاتر و برنامه برای کودکان و ایجاد لحظاتی شاد برای عموم مردم از اهداف برگزاری نوروزگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: برپایی پنج تخته سیاه چادرهای عشایری در ورودی شهر قصرشیرین روبروی بوستان بسیج از دیگر فعالیت های این اداره است که از ابتدای شروع تعطیلات نوروز تاکنون این سیاه چادرها به عنوان نماد زندگی عشایری کار عرضه نان و شیرینی محلی، دوغ و صنایع دستی را در بین مسافران و مهمانان نوروزی برعهده دارند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: این شهرستان دارای 14 واحد قامتی در قالب هتل و مهمان پذیر، رستوران های بین راهی و سفره خانه سنتی است که این تعداد هتل و مهمانپذیر با 322 اتاق در مجموع دارای یک هزار و 125 تخت است که در سطح شهر قصرشیرین و منطقه مرزی خسروی قرار دارند.
بابایی اضافه کرد: برای رفاه گردشگران و مسافران نوروزی نرخ اقامت در هتل های قصرشیرین با تخفیف ویژه همراه است.
وی عنوان کرد: راهنما در آثار تاریخی عمارت تاریخی خسرو و چهارقاپی مستقر شده، ضمن اینکه در مبادی ورودی شهر، نیز نقشه راهنمای شهر در بین مسافران و مهمانان نوروزی در حال توزیع است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27هزار تن جمعیت دارد که دارای مناطق گردشگری و طبیعتی بکر با اقلیم گرمسیری و آثار تاریخی از جمله چهارقاپو، کاخ ساسانی، عمارت خسرو پرویز، حوش کری و کاروان سرای شاه عباسی است که در ایام نوروز پذیرای شمار زیادی از مهمانان و مسافران نوروزی است.
3012/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوروزگاه ميراث فرهنگي قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن