Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:19:09 GMT

وزیر کشور: تخلیه آب منطقه آق قلا اولویت اول است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۵۸۶

وزیر کشور: تخلیه آب منطقه آق قلا اولویت اول است

گنبدکاووس - ایرنا - وزیر کشور که برای مدیریت بحران سیل در گلستان به سر می برد، اعلام کرد: هم اینک اولویت اول ستاد بحران، تخلیه و هدایت آب منطقه آق قلا است و طبق تقسیم کار انجام شده، مسئولیت این کار به سپاه واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده گنبدکاووس در شرق گلستان افزود: مقرر شد این کار با مسئولیت سپاه انجام شده و بقیه نیروهای نظامی و سایر نیروهای استان، تحت امر سپاه، در این کار همراهی و همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسئولیت تهیه و تامین تجهیزات، امکانات و ماشین آلات مورد نیاز مناطق سیلزده به وزارت راه وشهرسازی محول شده و خدمات پشتیبانی و کمک رسانی را خود استانداری گلستان برعهده گرفته است.
وزیر کشور افزود: مسئولیت کمیته تعیین خسارت به سازمان ستاد بحران واگذار شده و ظرف 10 روز آینده باید برآوردهای خسارات وارده انجام شود و علاوه بر آن مسئولیت امنیت مناطق سیلزده با معاونت سیاسی امنیتی بوده و کمیته تبلیغات نیز با مسئولیت صدا و سیما، مسئولیت اطلاع رسامی را بر عهده دارد.
وزیر کشور با اشاره به بازدید هوایی امروز خود ار رودخانه مرزی اترک وسدهای گلستان، بوستان و وشمگیر و مناطق بالادست سدها، گفت: نگرانی هایی در این حوزه ها وجود داشت ولی امروز خروجی آب سد وشمگیر که که اصلی ترین آبی است که از گرگانرود به منطقه می آید، به 60 تا 70 متر مکعب در ثانیه رسیده است، در حالی که پیش از این، 320 مترمکعب بوده است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت گرگانرود که 120 مترمکعب در ثانیه است، امیدواریم از امروز رودخانه شروع به کشیدن آب های انباشته شده بکند که بسیار کمک می کند.
وزیر کشور با اشاره با بازدید خود از برخی محلات سیل زده گنبدکاووس در حاشیه رودخانه گرگانرود هم گفت: منازل بسیاری از مردم در این شهر دچار آبگرفتگی شده و خسارات زیادی به اموال و اثاثیه آنها وارد شده است.
وی با اشاره تداوم حضور خود در چند روز آینده در گلستان، گفت: در این مدت با تشکیل جلسات مرتب ، نسبت به ساماندهی امور سیلزدگان اقدام و برآورد خسارت های وارده به مردم در شهرستان های مختلف از طریق فرماندارری های پیگیری و انجام می شود.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساماندهی اوضاع در مناطق سیلزده، آرامش را به مردم برگردانیم.
به گزارش ایرنا، در سفر روز یکشنبه وزیر کشور به شرق گلستان، وی علاوه بر بازدید هوایی از منطقه مرزی و وضعیت رودخانه اترک، وضعیت سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان و مناطق بالادست آن را نیز مورد بررسی قرار داد.
رحمانی فضلی در این سفر، با حضور در محله آخوند آباد گنبد در حاشیه رودخانه گرگانرود و سرکشی به تعدادی از خانواده ها که منازل آنان دچار آبگرفتگی شده بودن، ضمن دلجویی، بر عزم دولت برای حل مشکلات مردم سیلزده تاکید کرد.
1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل گنبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن گلستان - تهران را زیر آب برد
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد