Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می‌شود که با تولیدات موجود همخوانی ندارد و همواره با کمبود خون رو به رو هستیم.

وی افزود: همزمان با نوروز سه پایگاه انتقال خون شهرستان‌های ایرانشهر، زابل و چابهار از ساعت هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و پایگاه زاهدان از ساعت هفت صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه هر روز آماده اهدای خون از سوی هموطنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

 سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می‌یابد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

بیماران سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

دبیرکل جمعیت هلال احمر می‌گوید تا امروز بیش از ۱۳ هزار بسته غذایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان توزیع شده است. حدود ۱۱۰ تیم امدادی کار کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را انجام می‌دهند. علاوه بر ارتش، سپاه، بسیج و نیرو‌های جهادی، آتش‌نشانانی از تهران نیز به کمک هموطنان خود در جنوب کشور رفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر