Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:57:19 GMT

مجارستانی ها از جشن نوروز استقبال کردند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۶۷۲

مجارستانی ها از جشن نوروز استقبال کردند

بلگراد-ایرنا- جمعی از مردم و نیز برخی مقامات مجارستان با شرکت در مراسم جشن نوروز ایرانیان مقیم که در موزه ملی این کشور در بوداپست برگزار شد، از این جشن باستانی و باشکوه ایران استقبال کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سفارت ایران در بوداپست، در این مراسم با شکوه غلامعلی رجبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و سال نو، به اراده سیاسی دو کشور ایران و مجارستان مبتنی بر توسعه و گسترش روابط دوجانبه اشاره و از همکاری های فرهنگی،علمی و دانشگاهی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه همکاری ها یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجبی یزدی در ادامه، ایجاد پل های ارتباطی بین دو کشور را یکی از اولویت های فعالیت های سفارت برشمرد و افزود: ارائه میراث فرهنگی و تمدنی ایران و اشنا ساختن مردم مجارستان با فرهنگ غنی و دیرینه تمدنی ایران، هدف ایجاد این پل های ارتباطی را تشکیل می دهد.
سفیر کشورمان دعوت از گروه موسیقی سنتی «نغمه رود» از ایران و همچنین گروه موسیقی سنتی مجارستان جهت اجرا در برنامه نوروز را به عنوان اقدامی جهت ارتباط فرهنگی دوجانبه بین دو کشور یاد کرده و ضمن تشریح برنامه های انجام شده و طرح ها و برنامه های پیش بینی شده برای سال جدید از رونمایی تندیس حافظ به عنوان نقطه عطف همکاری های بین دو کشور یاد کرد و افزود: امیدوارم که این اقدام در ذهن مردم ایران و مجارستان برای سالیان طولانی به یادگار بماند.
اجرای موسیقی سنتی ایران از سوی گروه موسیقی نغمه رود و همچنین اجرای گروه موسیقی سنتی مجارستان مورد استقبال بسیار گسترده ایرانیان و مقامات مجاری دعوت شده در مراسم قرار گرفت.
اروپام**436**1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مجارستان جشن نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، با وجود انتشار اطلاعیه فدراسیون کشتی در خصوص نحوه انتخاب و اعزام کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم به المپیک پاریس و دادن فرصت به حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان برای خودنمایی، اما برخی اعتقاد دارند کامران قاسم‌پور تا آخرین روزها هم شانس دارد تا به المپیک اعزام شود.

حسن یزدانی که اخیرا با علیرضا دبیر در نشستی شرکت کرد، قرار است از اردوی بعدی به تیم ملی ملحق شود و در صورت قهرمانی در تورنمنت مجارستان و به وجود نیامدن مشکلی از بابت مصدومیت کتفش می تواند در المپیک 2024 پاریس شرکت کند.

از سوی دیگر اما در بند دوم اطلاعیه فدراسیون آمده که اگر شرایط آمادگی یزدانی در تورنمنت مجارستان مناسب ارزیابی نشود، تصمیمات دیگری از سوی کادرفنی گرفته خواهد شد.

با توجه به حفظ کامران قاسم‌پور در اردوی تیم ملی و تمرینات با انگیزه او برای رسیدن به 86 کیلوگرم، به نظر می رسد این موضوع به این کشتی گیر جویباری و رفیق و همشهری حسن یزدانی اطلاع داده شده که تا روزهای آخر هم خودش را آماده نگه دارد و امیدوار به حضور در المپیک باشد.

باید دید در یک ماه آینده چه اتفاقاتی برای دو کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم ایران رقم خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!