Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که پنتاگون آمریکا به بهانه آمادگی برای هدف قراردادن موشک‌های دشمنانش، از جمله ایران و کره‌شمالی در آستانه آزمایش یک پدافند موشکی جدید است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، آژانس دفاع موشکی آمریکا قصد دارد روز دوشنبه در اقدامی از پیش اعلام نشده دو موشک رهگیر را که مجهز به آخرین کلاهک‌های کمپانی ریتئون است با فاصله چند ثانیه از یکدیگر شلیک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین موشک برای هدف قرار دادن نوعی از موشک قاره پیما پرتاب خواهد شد و موشک دوم نیز از سنسورهای خود به منظور هدف گرفتن یک موشک قاره پیمای دیگر و یا اقدامات متقابل استفاده خواهد کرد.

آزمایش روز دوشنبه برای اولین بار پس از تلاش موفقیت آمیز پنتاگون در آزمایش پدافند موشکی خود در ماه مه ٢٠١٧ خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمایش موشکی آمريكا ايران پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد پنتاگون گزارش داد، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا، موسوم به ATACMS، به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه روسیه را «به‌طور موثرتری» هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه یکسری از رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌یف از تسلیحات جدید علیه اهداف روسیه دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌کند، مقام‌های آمریکایی تایید کردند واشنگتن به صورت مخفیانه در ماه جاری میلادی یک تعداد نامشخص موشک‌های تاکیتکی را به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف از تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین، اعمال فشار بیشتر بر کریمه است؛ جایی که در حال حاضر پناهگاه نسبتا امنی برای روسیه به شمار می‌رود.

آمریکا موشک‌های ATACMS را که گفته می‌شود با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه مارس تصویب شد، به اوکراین تحویل داده بود. روز چهارشنبه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحویل این سلاح را تایید کرد، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر در مورد اصلاحات و برد دقیق این سلاح خودداری کردند.

پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کردند که کی‌یف از این موشک‌ها برای اولین بار در حمله به فرودگاهی در حدود ۱۶۵ کیلومتری  خط مقدم استفاده کرده است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز ۱۷ آوریل گفت، نیروهای این کشور به یک پایگاه هوایی در «ژانکوی» کریمه حمله کرده‌اند.

اوکراین اولین بار در سپتامبر گذشته موشک های ATACMS میان رده را دریافت کرد. ارتش روسیه به سرعت شروع به سرنگونی آنها کرد و نقشه زلنسکی برای آسیب رساندن یا تخریب پل کریمه را خنثی کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، زلنسکی تکرار کرد که او و دولتش «واقعا می‌خواهند زیرساخت‌های روسیه از جمله پل کریمه را تخریب کنند».

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت: «تحویل این موشک‌های دوربرد به کی‌یف کاملا غیرقابل توجیه است. این اقدام واشنگتن تهدید علیه امنیت کریمه از جمله سواستوپول را افزایش می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم