Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@01:43:16 GMT

چهار نوروزگاه در استان قم راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۲۷۷

چهار نوروزگاه در استان قم راه اندازی شد

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ایل بیگی،معاون میراث فرهنگی قم اظهار کرد: نوروزگاه ها با هدف  معرفی آداب و سنن استان و با مشارکت هنرمندان قمی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نوروزگاه های چهارگانه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع بین راهی زیتون و بوستان مهدی برگزار می شود افزود: در این نوروزگاه ها برنامه های جانبی همچون برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذای سنتی، موسیقی سنتی، سیاه چادر، شاهنامه خوانی و نوروزخوانی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایل بیگی با اشاره به اینکه فعالیت نوروزگاه ها تا 15 فروردین ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این نوروزگاه ها معرفی آداب و سنن استان، بناها و آثار تاریخی و نیز اجرای برنامه های هنری توسط هنرمندان استان قم است.

 علاقمندان می توانند همه روزه ساعت 11 تا 9 صبح در مجتمع گردشگری زیتون واقع در کیلومتر 17 اتوبان قم – تهران، ساعت 11 الی 13 درخانه تاریخی زند واقع در خیابان چهارمردان کوچه 17، ساعت 15 تا 18 در کاروانسرای تاریخی پاسنگان واقع در کیلومتر26 جاده قدیم قم- کاشان، و ساعت 20 تا 22 در بوستان مهدی در مجاورت کمربندی به نوروزگاه ها مراجعه و از برنامه های متنوع این نوروزگاه ها بازدید به عمل آورند. 

انتهای پیام/ش

نوروزگاه در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

بریتانیا از آغاز رسمی بررسی‌ها برای برنامه‌ریزی پروژه مزرعه بادی فراساحلی با پنج دهانه خروجی خبر داد که انتظار می‌رود برق صدها هزار خانه را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا از راه‌اندازی پروژه‌ای با هدف تولید انرژی تجدیدپذیر معادل برق‌رسانی به صدها هزار خانه خبر داد. پروژه پیشنهادی شامل توسعه مزرعه بادی فراساحلی ۳۵۳ مگاواتی گالوپر بریتانیا با بیش از ۷۹ توربین بادی است که حداکثر ارتفاع آن‌ها به ۳۹۹ متر می‌رسد و دو منطقه جداگانه بستر دریا در جنوب دریای شمال را با پوشش ۱۲۸ کیلومترمربع در بر می‌گیرد.

مزرعه بادی تقریباً در ۳۷ کیلومتری سواحل سافولک جنوبی قرار خواهد گرفت و کابل‌های زیرزمینی آن به‌طول تقریبی ۲۲ کیلومتر به ایستگاه فرعی جدیدی می‌رسد که در غرب لیتل بروملی اسکس قرار دارد. قابل‌توجه این‌که تأثیرات این پروژه بر جوامع محلی، حیات‌وحش و محیط‌زیست حداقل است.

برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا

پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا اکنون در مرحله پیش‌آزمون قرار دارد و انتظار می‌رود مرحله آزمایشی آن در اواخر تابستان سال جاری آغاز شود و ۶ ماه طول بکشد. تصمیم نهایی در مورد ایجاد آن نیز برعهده وزیر امور خارجه بریتانیا در بخش وزارت امنیت انرژی و کربن‌صفر شدن است و در تابستان ۲۰۲۵ گرفته خواهد شد. این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا یک اتصال به شبکه در گره اتصال شبکه ملی شرقی آنگلیا، نزدیک لافورد در اسکس داشته باشد.

انتظار می‌رود مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 747800

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا