Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره به می‎گوید: اگر آقای کدخدایی قانون را در روند انتخابات رعایت کنند، پرشور شدن انتخابات ممکن می‎شود.   مرعشی همچنین معتقد است که برای پرشور شدن انتخابات، شورای نگهبان باید به صاحبان سلایق مختلف اجازه حضور در انتخابات را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه می‎افزاید: مردم با اصل نظام مشکلی ندارند. مهم این است که گروه‎های مختلف سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند و مردم با قدرت انتخاب بالا بتوانند بین گروه‎های سیاسی متفاوت، گزینه موردنظرشان را انتخاب کنند. به عبارت دیگر، رد صلاحیت‎های گسترده شورای نگهبان برچیده شود.   این در حالی است که علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در گفتگو با ایرناپلاس پیش‌بینی کرده که شورای نگهبان برای اینکه مردم حضور پرشورتری در انتخابات سال آینده داشته باشند احتمالاً سخت‌گیری کمتری می‌کند.   صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با پیش‎بینی انتخابات سال 98 به اعتماد آنلاین گفته بود که در انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح‌طلبان بخش قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان خود را از دست خواهند داد. با توجه به شرایط فعلی، آن بدنه اجتماعی که در صورت رفتن به پای صندوق به اصلاح‌طلبان رأی می‌دهد، مشارکتی نخواهد کرد؛ بنابراین نامزد‌های اصولگرایان اعم از تندرو و کندرو و میانه‌رو در تهران و سایر استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه بزرگ با آرای کمی وارد مجلس یازدهم خواهند شد.   پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 96، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‎وگویی با شفقنا پیش‎بینی کرده بود که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 98 با پرچم اصلاح‌طلبانه وارد می‎شوند، یعنی ائتلاف نمی‌کنند. عارف همچنین گفته بود که به‌اندازه کافی نیرو داریم، با تعاملی که با شورای نگهبان داریم و با تغییر نگرشی که در برخی از نهاد‌های حاکمیتی نسبت به جریان اصلاحات به وجود آمده است، ان‌شاءالله به این نتیجه برسیم که تأیید صلاحیت‌ها روند عادی و قانونی را طی کند و همانند انتخابات شورا‌ها با تورم نیرو مواجه باشیم. خوشحال هم می‌شویم که تورم نیرو داشته باشیم. در شورای شهر مشکل ما همین بود که به‌اندازه کافی با نیرو‌های واجد شرایط که می‌توانستند در لیست ما قرار بگیرند روبه‌رو بودیم؛ بنابراین کمبود نیرو نخواهیم داشت و طبیعتاً می‌توان این لیست را از سراسر کشور بر اساس راهبردی که در آن زمان اعلام خواهد شد، ببندیم. پیش‌بینی من این است که در 98 ائتلافی در کار نخواهد بود، ولی در عین حال شورا باید تشکیل شود و در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کند.   رمضانعلی سبحانی‎فر، نماینده‎ دوره‎های نهم و دهم مجلس نیز در گفت‎وگو با روزنامه آرمان بیان کرده بود که سرنوشت انتخاب مجلس در سال 98 تا حدود زیادی در تعیین رئیس‌جمهور آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود. این مسئله که مجلس یازدهم با چه نوع آرایش سیاسی تشکیل خواهد شد و چه رویکردی در مقابل دولت آقای روحانی خواهد داشت، بسیار تعیین‎کننده خواهد بود.   منبع: ایرنا       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد