Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:28:24 GMT

تصادف های فوتی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۶۹۷

تصادف های فوتی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافت

بوشهر- ایرنا- رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: از اول تعطیلات نوروز تاکنون تصادف های منجر به فوت در جاده های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش نشان می دهد.

سرهنگ جابرپاپری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش آمار تصادف های منجر به فوت بیانگر ارتقای فرهنگ ترافیک و توجه رانندگان به نکات راهنمایی و رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: با توجه به پایان بخش نخست تعطیلات نوروز، انتظار می رود رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از تخلف های حادثه ساز به سلامت به مقصد برسند.
پاپری اضافه کرد: در زمان حاضر ترافیک در محورهای ورودی و خروجی استان بوشهر از جمله محور خوزستان- دیلم، کنارتخته - دالکی و جم - فیروزآباد سنگین ولی روان است.
وی بیان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش نزولات آسمانی از روز یکشنبه تا اواخر روز سه‌شنبه، لغزندگی سطح معابر و کاهش ضریب اصطحکاک لاستیک خودرو انتظار می رود رانندگان با رعایت فاصله طولی و باسرعت مطمئن اقدام به رانندگی کنند.
پاپری یادآور شد: سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و نبستن کمربند ایمنی از جمله تخلف های حادثه‌ساز رانندگی است که باید از آن اجتناب شود.
وی بیان کرد: رانندگان در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و قبل از سفر خودرو خود را ازلحاظ تجهیزات بررسی و مدارک لازم مانند گواهینامه، بیمه شخص ثالث، کارت خودرو و برگ معاینه فنی را به همراه داشته باشند.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كاهش تصادف پليس راه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز) ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹/۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 846634 منبع: ایسنا برچسب‌ها پزشکی قانونی خبر مهم نوروز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند