Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر یکشنبه 4 فروردین ماه نخستین نرم افزار جامع گردشگری خراسان رضوی، با حضور رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور و هیات همراه، فرماندار و اعضای ستاد خدمات سفر تایباد در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش قدس آنلاین ، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: از ابتدای نوروز 98 تاکنون 11 میلیون نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی تیموری افزود: بخش عمده این مسافران با توجه به تنوع‌ در جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان مورد نظر خود را انتخاب و به آن مقصد سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که در تمام فصول سال مورد توجه گردشگران داخلی و بین المللی قرار می‌گیرد، خراسان رضوی است از این رو باید امکاناتی فراهم شود تا مردمی که وارد شهر مشهد می‌شوند برای دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به شهرستان‌های اطراف هدایت شوند.

ولی تیموری مطرح کرد: تایباد ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی دارد که باید معرفی شود، گردشگران باید بدانند در کنار کلان شهرهایی مانند مشهد شهرستان‌هایی با ظرفیت بالا قرار گرفته، از جمله  مجموعه مزار مولانا که تاریخ، فرهنگ و تمدن این شهر را در بر دارد و به واسطه ارتباط فرهنگی عمیقی که بین حافظ و مولانا وجود دارد لازم است معرفی بیشتری برای گردشگران شود.

وی به بیش از 80 میلیون نفر جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: این تعداد در طول سال حداقل یکبار برای سفر به شهرهای اطراف محل سکونت خود می‌روند اگر همین تعداد با آگاهی از نقاط گردشگری به شهرستان‌هایی مانند تایباد هدایت شوند کمک موثری در حوزه گردشگری و توسعه اقتصادی مناطق می‌کنند.

این نرم‌افزار یک سری اطلاعات کامل تایبادگردی شامل گردشگری، مقصدها، آثار و بناهای تاریخی، معرفی هنرمندان، اطلاعات عمومی شهرستان مانند شماره تلفن‌های ضروری، آدرس پمپ بنزین‌ها، مسیرهای تفریحی و تاریخی و .... را در دسترس گردشگران این منطقه قرار می دهد.

منبع : ایلنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنعت گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود