Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:14:51 GMT

چرا «ترامپ» سکوت کرد، کاخ سفید استقبال

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۴۶۵

چرا «ترامپ» سکوت کرد، کاخ سفید استقبال

«رابرت مولر» گزارش پایانی خود را پس از ۲۲ ماه تحقیق به دادگستری آمریکا تحویل داد، اما «ترامپ» تاکنون سخنی درباره آن نگفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیة، پس از 22 ماه تحقیق و تحفص درباره یکی از مهمترین اتهامات وارده بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و دخالت روسیه در نتایج انتخابات آمریکا، «رابرت مولر»  بازرس ویژه وزارت دادگستری گزارش نهایی درباره دخالت روسیه در این انتخابات را تکمیل و به «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: رابرت مولر گزارش خود درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و تخلفات دونالد ترامپ را تحویل داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که مولر این گزارش را منتشر نکرده است، زیرا بخش هایی از گزارش که امکان انتشار آن وجود دارد، برعهده ویلیام بار است.

 

این گزارش که 22 ماه به طول انجامیده است، مشخص نیست که در آن ترامپ محکوم شده است و یا از اتهامات مبرا شده است. تحلیلگران معتقدند که این گزارش تاثیر زیادی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد داشت و اگر ترامپ از اتهامات مبرا باشد، شانس پیروزی وی بالا می رود.

از سوی دیگر، کاخ سفید از این گزارش استقبال کرده است و تلاش دارد بی توجهی خود را نسبت به این نتایج نشان دهد، به طوری که «ساره سندرز» سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت: مسئله ارزیابی این گزارش به وزیر دادگستری داده شده است.

سندوز نوشته است که کاخ سفید گزارش مولر را تحویل نگرفته و خلاصه ای نیز تاکنون درباره آن در دریافت نکرده است.

در همین حال، به نظر می رسد که نگرانی نسبت به نتایج این گزارش وجود دارد. به طوری که ترامپ که به طور معمول درباره هر رخداد و تحولی به توئیتر روی می آورد، تاکنون درباره تحویل گزارش مولر واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات در سنا در بیانیه مشترکی خواستار انتشار گزارش مولر شدند.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات مولر بر پرسش های متمرکز است. مربوط به شفافیت دمکراسی آمریکاست.

 

«باب منیندیز» سنارتو آمریکایی گفت: عدم انتشار گزارش مولر نشانه آن است که می خواهند مسئله ای را پنهان کنند.

این تحقیقات پس از برکناری «جیمز کومی» در می 2017 میلادی آغاز شد. سپس وزارت دادگستری، مولر را برای تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 انتخاب کرد. چرا که احتمال تبانی بین کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات وجود داشت.

اگرچه روسیه بیش از یکبار اتهامات اطلاعات آمریکا درباره تلاش روسیه در تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را رد کرده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب خسارت سیلاب گلستان مراسم اعتکاف خسارات سیل گلستان اعتکاف رابرت مولر دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...