Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:43:17 GMT

17 خانه در حسین آبادکالپوش تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۸۰۷

17 خانه در حسین آبادکالپوش تخلیه شد

احمد ملایری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بااشاره به آسیب دیدگی شدید برخی منازل درحسین آبادکالپوش افزود:باتوجه به اینکه رانش دربرخی نقاط داریم ، اکنون 17 منزل تخلیه و برای اسکان این خانواده ها خانه اجاره شده است .
وی با اشاره به اینکه سه کمیسیون استانی برای موضوع رانش دراین منطقه برگزارشده است افزود: با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان و برخی مدیران استانی وشهرستانی تصمیماتی برای رانش زمین درکالپوش گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملایری رانش زمین در کوهستان را موضوعی طبیعی دانست وافزود: در سال هایی که بارش برف و باران زیاد انجام شود، برخی نقاط دچار رانش می شود.
ملایری بااشاره به اینکه رانش زمین در این منطقه دارای سابقه بوده تصریح کرد: اوایل سال 91 نیز به دلیل بارش سنگین برف و باران در برخی از روستاها مانند سوداغلن سیل به راه افتاده و برخی نقاط کوهستان دچار رانش شد.
ملایری با بیان اینکه علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش در حال بررسی است، اظهار داشت: پس از رانش زمین، باحضورکارشناسان محلی از منطقه بازدید و با هماهنگی گزارش های مورد نیاز را تهیه کردند.
وی افزود: پیگیری این موضوع در شورای فنی استانداری سمنان برای کنترل و تصمیم گیری نهایی در خصوص این پدیده طبیعی از جمله اقدام های صورت گرفته است.
سرپرست فرمانداری میامی حفظ آرامش روستاییان و گوش ندادن و دامن نزدن به برخی حرف های غیر علمی را از اهالی خواستار شد و گفت: باتوجه به شایعات برخی رسانه ها وکانال های ارتباطی مردم خبرهای دقیق وکارشناسی شده راازمنابع خبری مطمئن رصدنمایند
به گزارش ایرنا،خالی کردن چند روستای منطقه و نیز توزیع چادر صحرایی از سوی هلال احمر از دیگر شایعه های مطرح شده در چند روز گذشته بود.
بروز پدیده رانش زمین در خطه کوهستانی کالپوش این روزها بهانه ای به دست شایعه پردازان مبنی برترک خوردن سدکالپوش داده است.
تحقیقات میدانی نشان می دهد این پدیده از قدیم در این منطقه رخ می داده است.
به گزارش ایرنا، بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای سوداغلن شامل 12 روستاست که حدود 20 هزارنفر در آن ها زندگی کرده و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است. این بخش در 100 کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
7357/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آسیب دیدگی بارش برف و باران سیل کوهستان هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

 بارش‌های سیل‌آسای باران در نقاط مختلف استان یزد سبب روان شدن سیلاب و رواناب‌ها در بخش‌های مختلف استان شد.

طبق گزارش تسنیم علاوه بر روان شدن سیلاب در بخش‌های مختلف برخی شهرها، سیل خسارت‌هایی هم به دنبال داشت که از فرونشست تا ورود آب به منازل مردم در برخی از نقاط استان را شامل می‌شود.

از جمله خسارت‌های سیل در شهر یزد، فرونشست بخشی از مسیر زیرگذر میدان امام حسین (ع) بود که سبب شد بخشی از این زیرگذر قابل استفاده نباشد.

شهر یزد در سال ۱۴۰۱ هم شاهد دو سیل بسیار شدید بود که خسارت‌های زیادی به همراه داشت؛ از جمله خسارت‌های این دو سیل ویرانگر، فرونشست‌هایی بود که با عمق بالا در نقاط مختلف شهر به وقوع پیوست.

در سیل مرداد ۱۴۰۱ طبق گزارش‌های اعلام شده بالغ بر ۵۰۰ فرونشست در بخش‌های مختلف ایجاد شده بود که بخش قابل توجهی از آن به دلیل عدم بازسازی و غیرفعال شدن قنات‌ها بود و میل‌های این قنات‌ها سبب فرونشست زمین شده بودند.

نکته بسیار مهم و قابل توجه در ارتباط با این سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها در نقاط مختلف شهر یزد، وضعیت بافت تاریخی است که با وجود آسیب‌هایی که در این بخش وجود داشته، اما نسبت به بخش‌های دیگر به ویژه بافت فرسوده خسارت بسیار جزئی‌تر داشته است.

نوع معماری بافت تاریخی شهر یزد، حفر چاه‌های جذبی از سوی شهرداری و همچنین ورود آب به قنات‌های فعال از جمله دلایلی است که بافت تاریخی شهر یزد را از تخریب سیلاب در امان نگه داشته است.

به گفته کارشناسان قنات و سازه‌های آبی سنتی، در صورتی که تمام قنات‌های شهر یزد که نزدیک به یک هزار کیلومتر در زیر شهر هستند، فعال بودند، سیل امکان خسارت وارد کردن به هیچ بخشی از شهر یزد را نداشت، اما متاسفانه در طول دهه‌های گذشته لایروبی، حفاظت و بازسازی از قنات‌ها به صورت کامل کنار گذاشته شده است.

در حال حاضر و در سیلاب اخیر نیز به دلیل ورود آب به برخی از ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها امکان وقوع خسارت‌هایی وجود دارد، اما بررسی این خسارت‌ها به روز‌های آینده موکول شده است. 

مرمت فرونشست زمین در زیرگذر میدان امام حسین یزد کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست زمین در زیرگذر میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد. ​​​​​​​

علیرضا نقوی افزود: زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پللیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه در کوتاه‌ترین زمان مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر