Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:04:28 GMT

بازی در نقش غلامرضا تختی برای من افتخار بود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۸۵۷

بازی در نقش غلامرضا تختی برای من افتخار بود

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رفتن سراغ زندگی غلامرضا تختی، اصلا کار آسانی نیست، فیلم ساختن بر اساس زندگی شخصیت‌های واقعی در دل تاریخ، به خودی خود کار دشواری است چه برسد به فیلم ساختن بر اساس زندگی تختی که هر طور حساب کنید محبوب‌ترین ورزشکار ایرانی بوده است و هست. هنوز خیلی‌ها هستند که او را از نزدیک دیده‌اند و عکس تختی همه جا از ورزشگاه‌های سراسر کشور تا روی دیوار خانه‌ها و مغازه‌ها نصب است با این حال فیلم «تختی» در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و واکنش‌های زیادی را هم میان منتقد‌ها و اصحاب رسانه برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخ شهبازی بازیگر آخرین مقطع سنی تختی از حضور در این اثر سینمایی به کارگردانی بهرام توکلی سخن گفت.

شاهرخ شهبازی چگونه به نقش مرحوم تختی در فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» رسید؟

اول از همه باید تشکر کنم از اعتماد و اطمینان زیادی که بهرام توکلی و سعید ملکان به من کردند. خوشحالم که نقش آفرینی کاراکتر جهان پهلوان تختی به من سپرده شد. در همان ابتدای مذاکرات، بازیگر باید چند ویژگی را درباره نقش تختی در چنته داشت. ویژگی ظاهری و بدنی مهم‌ترین شاخصه بازی در نقش تختی بوده. این مورد‌ها در نسبت با من تأیید شد و به این ترتیب همکاری من با دوستان در این پروژه سینمایی آغاز شد.

شما نقش نسبتا کوتاهی را در فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ایفا کردید این حضور چگونه بود؟

بله زمان حضور من در فیلم کم بود البته این موضوع در نسبت با سایر کاراکتر‌های تختی هم وجود دارد و آن‌ها خیلی زمان زیادی در اختیار نداشتند تا به دوره‌های مختلف زندگی او بپردازند بازی در نقش غلامرضا تختی واقعا برای من افتخاری بود فراز و نشیب‌های زندگی غلامرضا تختی در سنین جوانی و میانسالی و ازطرف دیگر موقعیت اجتماعی وی در نزد مردم بسیار مهم بود و واقعاً برایم باوری کردنی نبود که او تا این اندازه مورد توجه مردم است پس از بازی در این نقش متوجه شدم تختی که بود و چه کرد.

گریم نسبتا سنگینی هم در چهره‌تان وجود داشت؟

بله، باید تا می‌توانستیم زاویه دید مخاطب به کاراکتر غلامرضا تختی را باورپذیر و شبیه او درست می‌کردیم و واقعا هم این کار طاقت فرسا و مشکل بود. سینما را در فیلم «غلامرضا تختی» باید دید که همه جوره و از هر منظر در سطح بالا و خلاقانه‌ای قرار دارد. فیلم «غلامرضا تختی» به شدت جذاب است و مخاطب از دیدن آن شگفت زده می‌شود.

این شگفت زدگی مخاطب از دیدن فیلم «غلامرضا تختی» را از کجا لمس کردید؟

سالن‌های مردمی که فیلم «تختی» نمایش داده شده است، شفاف‌ترین و ملموس‌ترین بازخورد‌های فیلم را نشان می‌دهد فیلم تختی به قدری در مردم کشورمان تأثیر گذاشته بود که با هر پیروزی تختی در تشک کشتی که فیلم نمایش می‌داد، مردم با سوت و کف از دیدن قهرمان خودشان در پرده سینما استقبال می‌کردند.

باز هم سینما را ادامه می‌دهید؟

سینما و بازیگری را خیلی دوست دارم، اما شرایط و نقش‌های پر رمز و راز و پرکششی مثل تختی باید وجود داشته باشد تا بازی کنم سینما جذابیت‌های بالایی دارد.

منبع: همشهری سینما
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • فیلم| مورایس: با افتخار مسلمان شدم
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • عبور «مست عشق» از هفت خان