Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، درباره تبرئه شدن در گزارش بازرس مولر را اشتباه توصیف کرد.

او یکشنبه شب گفت که کنگره باید به حرف‌های دادستان کل گوش دهد و «تمام شواهد مهم» را ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده آمریکایی افزود: من اوایل صبح امروز یک نامه چهار صفحه‌ای از «بار»، دادستان کل، دریافت کردم که خلاصه‌ای از گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه، در آن آمده بود. حرف‌های رئیس جمهور ترامپ اشتباه است. این گزارش موجب تبرئه کامل او نمی‌شود. بازرس ویژه مولر به صراحت گفته است این گزارش رئیس جمهور را تبرئه نمی‌کند. بازرس ویژه بیست و دو ماه را برای یافتن شواهد درباره ممانعت (اجرای عدالت) و دیگر رفتار نامناسب صرف کرد. 

بیشتر بخوانید: ترامپ: گزارش مولر من را از تمام اتهامات تبرئه کرد

ندلر افزود: بازرس مولر به صراحت ترامپ را تبرئه نکرده است و دادستان کل هم به مردم آمریکا می‌گوید، در حالی که رئیس جمهور تبرئه نشده است، وزارت دادگستری آمریکا هیچ اقدامی علیه ترامپ نمی‌کند.

او در یک کنفرانس خبری در نیویورک به خبرنگاران گفت: «امیدوار هستم که مجبور نشویم از قدرت احضار کردن دادستان کل به کمیته قضایی استفاده کنیم.»

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «ما می‌خواهیم تا گزارش کامل (بازرس مولر) را ببینیم و اگر لازم باشد از قدرت احضار دادستان کل به کمیته قضایی (مجلس نمایندگان) استفاده می‌کنیم.»

در بیانیه نانسی پلوسی و چاک شومر، دو تن از دموکرات‌های بلندپایه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز اعلام شده که ویلیام بار (دادستان کل آمریکا) «یک ناظر بی‌طرف» نیست.

ویلیام بار دادستان کل آمریکا روز یکشنبه ۴ فروردین اعلام کرد رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی هیچ مدرکی دال بر «توطئه یا هماهنگی» پویش انتخاباتی ترامپ با روسیه به دست نیاورده است، اما به این نتیجه نرسیده است که ترامپ مانع راه عدالت نشده باشد. این اظهارات برای ترامپ دلپذیر بود، اما باعث نشده تا یک سری دیگر از نزاع‌های سیاسی و حقوقی آغاز نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه منافع رژیم اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند، گفت: هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آن‌ها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است، گفت: سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی در مورد دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند. هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: منافع اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند. هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آن‌ها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودی‌ستیزی وجود دارد، در مورد اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک بودند.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد