Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:47:28 GMT

شبکه آب روستایی سمنان 20 میلیارد ریال از برف خسارت دید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۸۴۲

شبکه آب روستایی سمنان 20 میلیارد ریال از برف خسارت دید

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: برف و کولاک هفته گذشته به همراه رانش زمین 20 میلیارد ریال به تاسیسات آب مناطق روستایی در شرق این استان خسارت وارد کرد.

منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: حدود 200 نفر ساعت با تجهیزات مختلف در مناطق مختلف روستایی درگیر برف و کولاک در این استان برای بهسازی و تعمیرات خطوط انتقال آب فعالیت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشاورزیان با اشاره به کولاک شدید در مناطق روستایی منطقه کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان، تصریح کرد: خسارت های شکست خطوط آب در روستاهای منطقه کالپوش به علت شدت کولاک بیشتر از دیگر مناطق استان بود و اقدامات نیروهای شرکت آب و فاضلاب روستایی در بهسازی و راه اندازی خطوط تامین آب بر این مناطق متمرکز بود.

** آب 11 روستا قطع شده بود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: آب 11 روستای منطقه کالپوش شهرستان میامی در جریان برف و کولاک هفته گذشته در این استان قطع شده بود.
وی اظهارداشت: وضعیت آب آشامیدنی بیشتر روستاهای منطقه کالپوش در روزهای ابتدایی به حالت عادی بازگشت و مشکل قطعی آب این مناطق برطرف شد.
وی، به رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش اشاره و اضافه کرد: رانش زمین در این روستا شکستگی خطوط و خسارت سنگین به شبکه وارد کرد.
کشاورزیان به بازسازی 40 انشعاب در این روستا اشاره کرد و افزود: بیش از 12 فقره شکست خطوط انتقال آب به این روستا در این مدت بهسازی و تعمیر شد.
وی با بیان اینکه قطعی آب مطلق در روستای حسین آباد کالپوش وجود ندارد، ابراز داشت: خط چهار اینچی انتقال آب به طول 600 متر در روستای حسین آباد کالپوش برای آبرسانی اضطراری به منظور افزایش فشار آب به روستا در حال انجام است.

**تامین آب روستاهای باغچه و کرنگ در حال تکمیل است
کشاورزیان گفت: امید است آب آشامیدنی روستای باغچه با همکاری شرکت توزیع برق وارد مدار بهره برداری شود.
وی تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی روستای کرنگ‌ نیز در حال اتمام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یادآور شد: حدود 600 متر خط چهار اینچ و خط اصلی 12 اینچی در حدود 750 متر در اثر سرمای شدید و بارش برف دچار شکستگی و آسیب دیدگی شد.
به گفته وی، حدود 2 هزار و 700 متر خطوط مختلف در اثر برف و کولاک هفته گذشته دچار مشکل شد.
کشاورزیان با اشاره به مسدود شدن مسیر برداشت آب از چشمه های عمومی روستای قوشه دگرمان کالپوش، افزود: 200 متر از آبراه این روستا دچار شکستگی شد.
وی ابراز داشت: 2 کیلومتر خط انتقال آب روستای کرنگ نیاز به بازسازی دارد.
به گفته وی، شبکه توزیع آب 11 روستای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم اسفند 97 دچار شکستگی و مشکل شد.
کشاورزیان با بیان اینکه منابع تامین آب برخی از روستاها نیاز به منابع خارج از حوضه ندارد و از طریق چشمه سارها تامین می شود، اضافه کرد: در زمینه تامین آب آشامیدنی این روستاها با همکاری مردم و دهیاری ها با صرفه جویی در مصرف و اتخاذ تمهیدات لازم، مشکل جدی به وجود نیامد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی در 80 درصد روستاهای تحت پوشش منطقه به حالت عادی برگشته است، یادآور شد: آب آشامیدنی روستای باغچه و کرنگ به زودی برقرار می شود.
به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه سرد و برف و کولاک شدید در هفته آخر اسفند 97، خسارات فراوانی را به استان های سمنان، گلستان و مازندران وارد کرد.
9891/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبفار برف و كولاك خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت