Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:49:16 GMT

مسافران نوروزی درقم به مکان های مسقف هدایت شدند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۹۶۹

مسافران نوروزی درقم به مکان های مسقف هدایت شدند

قم - ایرنا- با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش باران از بامداد امروز دوشنبه درقم ، مسئولان این استان از شب گذشته با آماده باش کلیه نیروها و امکانات برای انتقال مسافران نوروزی به مکان های مسقف برنامه ریزی های لازم را انجام دادند.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم دراین زمینه گفت: از روز گذشته مسئولان استان تدابیر لازم برای اسکان اضطراری زائران و مسافران پیش بینی کرده و در تلاش هستند که هیچ مشکلی برای آنان بوجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یونس عالی پور افزود: ظرفیت های موجود برای پذیرش زائران در مکان های مسقف آماده است، و از شب گذشته مسئولان با حضور میدانی در سطح شهر و استان و تشکیل جلسه به دنبال بررسی مشکلات احتمالی هستند.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر امکان اسکان 200 هزار تن در استان در طول شبانه روز وجود دارد.
43 فضای آموزشی برای اسکان اضطراری زائران نوروزی استان اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل مدیریت بحران قم نیز با اشاره به احتمال آب گرفتگی معابر و مکان های استقرار زائران در این استان بیان کرد: همه زائران به سمت اماکن مسقف و سرپوشیده هدایت شدند.
محسن اوروجی افزود: تدابیر لازم برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در مکان های مسقف در استان انجام شده است و جای هیچ مشکلی نیست.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز دراین زمینه گفت: با توجه به این که استراحتگاه هایی برای مواقع بارندگی توسط شهرداری قم برای مسافران نوروزی آماده شده است، شب گذشته تمام مسافران مستقر در بوستان های سطح شهر به محل های مسقف و از پیش تعیین شده مانند سوله های ورزشی و مکان هایی که امکان اسکان بود، هدایت شدند.
سید محسن میرهادی افزود: هم اکنون در بوستان های شهری به هیچ مسافر و زائری اجازه اسکان داده نشده است و تا زمانی که بارندگی ادامه دارد، اماکن مسقف از جمله سالن های ورزشی شهید حیدریان، رضاییان، جوادالائمه(ع)، سالن تکواندو و نمایشگاه دائمی شهر قم آماده اسکان مسافران است.
اداره کل هواشناسی قم روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از احتمال آبگرفتگی معابر قم به دلیل باران شدید طی امروز و روزهای آینده خبر داده است.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارش باران قم هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر امور عشایری آبدانان گفت: در این شهرستان ۵۲۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر آن آسیب دیده است.
 نوروزی افزود: یکی از راه‌هایی که به صورت جدی آسیب دیده؛ راه عشایری دال زرین در مناطق عشایری هزارانی است. 
وی اضافه کرد: این راه از رودخانه دویرج می‌گذرد که بدون پل و ابنیه فنی است و با بارش باران حجم آب رودخانه بالا می‌آید.
 نوروزی اظهار کرد: عشایر از داخل رودخانه برای خانواده و دام هایشان آذوقه می‌برند و تا مشکل پل حل نشود، ۳۵ خانوار عشایری که در آن سوی رودخانه زندگی می‌کنند در مواقع طغیان رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.
 نوروزی مدیر امور عشایری آبدانان تشریح کرد: برای ساخت پل به اعتبار نیاز است که باید تأمین شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایری استان، گفت: استان ایلام ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که بیش از ۲۰۰۰خانوار از این راه‌ها استفاده می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آسیب جدی دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب