Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'ون مینوت' فرانسه در تحلیل سفر رئیس جمهوری چین به پاریس نوشت: این دیدار نه تنها فرصتی برای امضای قراردادهای تجاری و موافقتنامه های همکاری، بلکه بستری برای بحث در مورد قوانین چند جانبه است و در حالی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا هیچ خط مشی سیاسی مشخصی در برابر پکن ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این رسانه فرانسوی افزود: حکومت جهانی، قوانین تجاری و احترام به محیط زیست در دستور کار این سفر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ون مینوت ادامه داد: «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین نخستین سفر رسمی خود به فرانسه را در حالی آغاز کرده که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه تلاش می کند با توجه به قوانین چند جانبه گرایی بد، او را متقاعد به بحث در مورد قوانین چند جانبه کند.
همکاری های تجاری اروپا با چین و تقویت این همکاری ها در حالی مطرح می شود که اروپا با بحران سخت 'برگزیت' دست و پنجه نرم می کند.
روابط با چین، چهره جهان را با سرمایه گذاری همه جانبه بویژه در مسیر 'جاده جدید ابریشم' تغییر می دهد.
این پایگاه خبری فرانسوی نوشت: امانوئل مکرون مایل است که این تحولات را به تصویر بکشد.
وی یکشنبه شب در توئیتی پس از استقبال از رئیس جمهوری چین و همسرش در 'بولیو سور مر' در 'ریویرا' فرانسه نوشت که این دیدار همکاری های استراتژیک ما و نقش فرانسه، اروپا و چین را به نفع یک چندگانگی قوی تقویت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سفر رئیس جمهوری چین به فرانسه که بدنبال سفر وی به رم و دیدار با مقام های ایتالیایی در روز گذشته(یکشنبه) صورت گرفته، سه روزه خواهد بود و در جریان این سفر و فردا(سه شنبه) امانوئل مکرون در کاخ الیزه میزبان یک گردهمایی با حضور رئیس جمهوری چین، 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان و 'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا خواهد بود.
سفر رئیس جمهوری چین به فرانسه پس از طرح 'رنسانس اروپایی' مکرون که چندی پیش مطرح و با انتقادهایی از سوی مقام های آلمان و اتریش همراه بود انجام می شود و رییس جمهوری فرانسه با توجه به تلاش هایی که در جهت همگرایی اعضای اتحادیه اروپا داشته، امیدوار است چین را متقاعد به یک همکاری چندجانبه قوی با متحدان اروپایی خود کند.
اروپام ** 6984 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين فرانسه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی