Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:05:59 GMT

جاده های استان مرکزی باز است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۶۹۹

جاده های استان مرکزی باز است

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: با وجود بارش برف و باران از در شبانه روز اخیر، جاده های این استان باز است و تردد به صورت روان در آن ها جریان دارد.

«علی زندی فر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش در جاده شهرستان های شازند، کمیجان، تفرش، فرمهین و آشتیان اکنون به صورت برف و سایر شهرستان ها به صورت باران است و از رانندگان درخواست می شد که ایمن برانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 70 گروه راهداری متشکل از 370 نفر راهدار و 350 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در جاده های استان مرکزی فعال و وظیفه خدمت رسانی به مردم و مسافران را برعهده دارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی و سردسیر استان نیاز است رانندگان در هنگام سفر زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.
زندی فر از تردد 6 میلیون و 391 هزار و 655 وسیله نقلیه از 25 اسفند ماه سال گذشته تا کنون در جاده های استان مرکزی خبر داد و گفت: تردد وسایل نقلیه از جاده های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: استان مرکزی با تردد این میزان وسیله نقلیه رتبه دوازدهم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و 27 هزار و 861 وسیله نقلیه در این مدت به این استان وارد و یک میلیون و 84 هزار و 449 وسیله نقلیه از استان خارج شده است.
زندی افزود: آزاد راه ساوه - تهران (مامونیه) با تردد 313 هزار و 505 وسیله نقلیه پر تردد ترین جاده استان مرکزی در این مدت بوده و متوسط سرعت در این بزرگراه 103 کیلومتر بر ساعت است.
وی گفت: خودروهای سنگین 20 درصد تردد در جاده های استان مرکزی را در این مدت داشته اند و جاده اراک - سلفچگان بیشترین تردد این خودروها در استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی میانگین سرعت در جاده های استان در این مدت را 85 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: سرعت غیر مجاز در جاده های استان در این مدت 9 درصد بوده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري تردد در جاده ها استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ غلامعلی نیک گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده با ارائه آموزش‌های ترافیکی در ۵۰ روستای ۹ شهرستان گیلان اجرا شد.

وی جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی در جاده‌های روستایی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: هر سال تعداد زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت رعایت نکردن قوانین عبور و مرور و انجام رفتار‌های پرخطر جان خود را در جاده‌های برون شهری از دست می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به تداوم آموزش روستاییان تا پایان امسال، گفت: طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران امسال در روستا‌های شهرستان‌های رشت، بخش مرکزی و کوچصفهان، صومعه‌سرا، شفت، آستانه اشرفیه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود و رودسر اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • هراز یکطرفه شد