Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا- معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: براساس گزارش اولیه از 28 اسفند تا سوم فروردین ماه جاری 50 کیلومتر از راه‌ها و ابنیه استان گلستان و 2089 کیلومتر از راه‌ها و ابنیه فنی استان مازندران دچار خسارت و آسیب جدی شده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت راه وشهر سازی،عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: براثر جاری شدن سیلاب در استان گلستان 50 کیلومتر از جاده‌های استان شامل 17 محور و 2 دستگاه پل خسارت دیدند که برآورد اولیه خسارت‌های وارده به موارد یاد شده حدود 1000 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گزارش های دریافتی حاکی از آن است که 420 نفر نیروی راهداری با بهره‌مندی از 210 دستگاه انواع ماشین‌‌آلات در حال انجام عملیات راهداری به منظور بازگشایی و پاکسازی محورهای مسدود و آسیب دیده هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: استان مازندران هم 2089 کیلومتر راه شامل 210 محور اصلی، فرعی و روستایی و 29 دستگاه پل با خسارت و آسیب‌دیدگی جدی روبرو شدند.
حسن نیا یادآور شد: وقوع سیلاب در استان مازندران در 142 محور اصلی، فرعی و روستایی بنا بر دلایلی همچون ریزش، رانش، آب گرفتگی، آب بردگی و موارد مشابه دچار انسدادهای متفاوت از سطح جزیی تا عمده شدند که با اعزام 275 دستگاه انواع ماشین‌آلات و 350 نیروی راهداری نسبت به پاکسازی و رفع انسداد این محورها اقدام شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: 15 محور روستایی در استان مازندران که بر اثر جاری شدن سیل، رانش و تخریب عمده مسدود شدند با تلاش نیروهای راهداری در دست بازگشایی است و همچنین تمامی محورهای روستایی استان که بر اثر بارش سنگین برف مسدود شده بود، اکنون توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی وزیر راه وشهر سازی در ارتباط با میزان خسارت سیل به استان های مازندران و گلستان برآورد کرد: میزان خسارات وارده سیل در استانهای مازندران و گلستان به میزان 350 میلیارد تومان برآورد اولیه شده و یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران اینکه سدسازی به اندازه کافی انجام نشده است.
اقتصام** 1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خسارت سيل مازندران و گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • کندوان یک‌طرفه شد
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان