Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:52:00 GMT

رهاسازی آب سد شیرین دره امروز هم ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۵۴۰

رهاسازی آب سد شیرین دره امروز هم ادامه دارد

بجنورد- ایرنا- سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: رهاسازی آب سد شیرین دره که از روز یکشنبه آغاز شده است، برای ظرفیت سازی سد امروز هم ادامه دارد.

سید عقیل مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته دریچه های سد شیرین دره، آب مخزن این دریاچه را با دبی 50 مترمکعب بر ثانیه خارج کردند و امروز هم بخشی از آب این دریاچه با همین میزان دبی، تخلیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تخلیه بخشی از آب سد شیرین دره، در صورت نبود بارندگی ها، فردا هم ادامه دارد افزود: در صورت وقوع بارندگی ها، برای جلوگیری از خسارت، رهاسازی آب سد متوقف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارندگی در روزهای آتی، رهاسازی آب سد با رویکرد ظرفیت سازی در بارندگی ا و جلوگیری از سریز سد با حجم بسیار بالا در زمان بارندگی، انجام می شود.
مرتضوی گفت: از مردم انتظار می رود از تردد در مسیر رودخانه اترک در پایین سد شیرین دره خودداری کنند.
سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: رهاسازی آب سد شیرین دره، با مدیریت و انجام هماهنگی های لازم انجام می شود.
اواخر اسفندماه سال گذشته هم آب سد شیرین دره در چند روز رها شد.
سد شیرین دره، در سال 84 با ظرفیت ذخیره سازی 91 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید اما در سالیان اخیر به علت گل و لای ورودی به مخزن، حجم مفید آبگیری آن به حدود 60 میلیون مترمکعب کاهش یافت.
سد شیرین دره در 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد، در محدوده شهرستان مانه و سملقان بر روی رودخانه شیرین دره، از سرشاخه‌های رود اترک ساخته شده است.
این سد علاوه بر مشروب ساختن کشتزارهای پایین دست، بخشی از آب شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و شماری از روستاهای مسیر انتقال را تامین می کند.
پایین افتادن سطح آب این سد در تابستان امسال موجب بروز مشکلاتی در کیفیت آب بجنورد و بوی نامطبوع آب مصرفی شهروندان مرکز استان خراسان شمالی شده بود.
اکنون هفت سد با حجم 221 میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است که آب کشاورزی 22 هزار هکتار از زمین های پایین دست را تامین می کند.
7185/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آب منطقه اي رهاسازي آب سد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌

ایسنا/خراسان شمالی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای این استان خبر داد.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

ربانی اظهارکرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

وی ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، این مقام مسئول با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد