Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:46:41 GMT

ایران در زمینه آموزش علوم پزشکی به خودکفایی رسید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۵۴۱

ایران در زمینه آموزش علوم پزشکی به خودکفایی رسید

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با اقدامات گسترده در 40 سال گذشته توانسته است در زمینه توسعه کیفی و ارتقای استانداردهای آموزش علوم پزشکی به خودکفایی برسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «وبدا»، «باقر لاریجانی» با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین‌بار در کشور برنامه اعتباربخشی در تمامی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی انجام شد، اظهار داشت: این یک حرکت منظم و اثربخش بود و در گام بعدی حوزه آموزش تلاش می‌شود این اعتباربخشی در دانشکده‌ها نیز انجام شده و تداوم یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایجاد زبان مشترک در بین دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی را یکی از الزامات ماندگاری برنامه تحول و نوآوری دانست و بیان داشت: لازم است این برنامه تحولی با مشارکت مسئولان دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان اجرایی شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به طور مداوم رصد و ارزیابی می شود و اکنون مستندات مرتبط با این برنامه منتشر شده و هدف این است که راه برای تمامی همکاران قابل دسترسی باشد و این مستندسازی بتواند بسترهای ماندگاری برنامه ها را فراهم کند.
لاریجانی تاکید کرد: در اجرای برنامه تحول آموزش، مشارکت تمامی مسئولان، اعضای هیات علمی و دانشجویان ضروری است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در ادامه به اهمیت «توسعه اخلاق حرفه‌ای» در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: باید بحث‌های اخلاقی و تعهدات حرفه‌ای در بین دانشجویان نهادینه و برنامه راهبردی اخلاق پزشکی کشور تدوین شود و بخش آموزش این سند را کمیته ملی اخلاق در آموزش پزشکی در کنار شورای عالی اخلاق پزشکی در کشور دنبال کند.
لاریجانی اضافه کرد: به دنبال تصویب مصوبه آمایش سرزمینی، حرکت جدیدی برای پی‌گیری امور آموزش در قالب آمایش آغاز و ماموریت‌هایی به مناطق و دانشگاه‌ها سپرده شده است.
وی تصریح کرد: این ماموریت‌ها، اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور است که پی‌گیری آن به دانشگاه‌ها سپرده شده و لازم است دانشگاه‌ها برای پیشبرد این ماموریت‌ها تلاش کنند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تاکید بر جذب دانشجوی بومی افزود: مطابق با تکالیف قانونی وزارت بهداشت در این زمینه عمل می‌کنیم و هدف آن است که نیازهای کشور تامین شود.
لاریجانی به توسعه آموزش مجازی در کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سعی بر این است که به زودی تمام دانشگاه‌ها، دروسی که قابلیت ارائه به صورت مجازی دارد را در سامانه بارگذاری کنند و این برنامه در حین اجرا مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها اظهار امیدواری کرد سهم آموزش از اعتبارات دانشگاه‌ها ارتقا یابد و مسئولان دانشگاه‌ها به آموزش توجه بیشتری داشته باشند.
لاریجانی بیان داشت: امروز تمامی مناطق آمایشی کشور این ظرفیت را دارند که آزمون‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کنند زیرا این روند صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها به دنبال خواهد داشت و فرایند برگزاری آزمون‌ها را نیز ساماندهی می‌کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که به زودی بوردهای منطقه‌ای در کشور ساماندهی شده و ارتقا می‌یابد، اضافه کرد: ارتقای بوردها با حضور تمامی اعضای هیات علمی کشور هدفی است که در این کار دنبال می‌شود.
اجتمام**3229**1883

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و رفاه آموزش پزشكي وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند