Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:19:45 GMT

برنامه‌ریزی رسانه باید براساس مهندسی قرآن شکل بگیرد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۸۸۷

برنامه‌ریزی رسانه باید براساس مهندسی قرآن شکل بگیرد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: برنامه ریزی در حوزه رسانه باید براساس مهندسی قرانی و مبانی دینی شکل بگیرد تا شهروندان را به سمت سعادت رهنمون کند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در بازدید از صدا و سیمای مرکز قزوین با تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: در ایامی که اکثر مردم در نوروز به تعطیلات و مسافرت رفته اند شما کارکنان صدا و سیمای مرکز قزوین با حضور خود به دنبال ایجاد فضایی شاد، آموزنده و سرگرم کننده برای مخاطبان خود هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مردم گرانقدر قزوین بدون شک قدردان زحمات شما هستند و می‌دانند که شما تفریح و آسایش خود را کنار گذاشته و به فکر ایجاد تفریحات و سرگرمی‌های سالم و خبررسانی برای آنها هستید که امیدوارم مقبول درگاه خدای متعال قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: صدا و سیمای مرکز قزوین در نشان دادن دستاوردهای انقلاب در دوره چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در حد توان خود تلاش کرد و کارنامه خوبی در این حوزه ازخود برجای گذاشت.
وی اضافه کرد: در حوزه شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و تکریم خانواده‌های شهدا و به تصویرکشیدن کنگره شهدا، صدا و سیمای مرکز قزوین عملکرد قابل قبولی داشت و نزد شهدا روسفید بوده است.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه قرآن کریم بزرگترین رسانه در عالم است،عنوان کرد: امروز ما نیازمندیم که مفسر و کارشناسان اهل دین و متخصص در حوزه رسانه در فضای رسانه ای ورود پیدا کرده و تفسیر جامع و کامل و یکسانی از رسانه بیان کنند.
امام جمعه قزوین گفت: قرآن کریم به عنوان جامع ترین و بزرگترین رسانه با ارائه محتوایی که داراست در بین یک قوم یا یک کشور و یک موضوع متمرکز نشده است و مهم ترین و دست اول‌ترین اخبار از گذشته و آینده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
وی اظهار داشت: امروز کدام رسانه در کشور یا جهان وجود دارد که به جامعیت قرآن توانسته باشد اخبار و اطلاعات را در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار دهد؟، اخباری که در حقیقت آن شک و شبهه ای وجود ندارد و هراتفاقی که قرآن از آن خبر داده بعدها به وقوع پیوسته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید مهندسی رسانه ای و خبررسانی ما براساس مهندسی قرآن شکل بگیرد اگر مسیری غیر از قرآن در مدیریت و برنامه ریزی‌های ما قرار بگیرد بدون شک در آینده هم مردم و هم خودمان متضرر خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امام راحل قیام خود را برای مقابله با حکومت ظالم شاهنشانی براساس دین آغاز کرد و در این راستا با امدادهای غیبی و پشتیبانی مردم به پیروزی رسیدند و توانستند حتی پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در بین ملت‌های آزاده جهان امیدآفرینی کنند و یاس و انزوای مستضعفان جهان را به انگیزه و امید و نشاط تبدیل کند.
امام جمعه قزوین گفت: قرآن کریم به شدت اصرار دارد که ما صداقت را در جامعه دینی گسترش دهیم و باصداقت گام برداریم و اگر ما در رسانه خود روی صداقت تکیه کنیم بسیاری از بحران‌های اجتماعی و خانوادگی کاهش خواهد یافت.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می خوانیم که خدای متعال هیچ زمانی نمی‌خواهد راه تسلط بیگانگان به مسلمانان باز شود بنابراین در حوزه سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توصیه دین به استقلال ماست.
آیت الله عابدینی با اشاره به نام گذاری امسال به نام رونق تولید، ادامه داد: در دین و روایات تاکید زیادی به تولید داریم تا ما هیچ زمانی محتاج اجانب نشویم، همه این رسالت‌ها برعهده صدا و سیماست که چقدر در این فضا فرهنگ سازی داشته باشد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب،افزود: رهبری عزیز ما تمام مواردی که طی 40سال اخیر به عنوان ضعف و قوت در کشور ما وجود داشت در این بیانیه عنوان کرده اند و وظیفه همه مجامع و دانشگاهیان و حوزوی‌ها و دلسوزان نظام است که شرح و تفسیر و درخواست‌های رهبر معظم انقلاب را برای عموم تبیین کنیم.
امام جمعه قزوین همچنینگفت: چشم مردم به رسانه دوخته شده و آنها اگر مشاهده کنند این رسانه به وحدت و همدلی، معیشت، مشکلات اقتصادی آنها، تقویت مساجد و نمازجمعه صادقانه می‌پردازد اعتمادشان به رسانه‌ها افزایش می‌یابد.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه صداوسيما نماينده ولي فقيه در قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند