Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت استان خوزستان و همچنین اقدام‌های مسئولان این استان در برابر سیل احتمالی گفت: مشکل خاصی در استان وجود ندارد، آورد آب در سدهای «کرخه» و «دز» نیز به ترتیب  به ۹۸۰ و  ۱۰۸۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر این که مشکل و  مورد خاصی تاکنون وجود نداشته است، گفت: ظرفیت سدها مطلوب و مناسب است و می‌تواند سیلاب را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: ممکن است که کم و زیادهایی در این ظرفیت‌ها وجود داشته باشد اما خودمان در حال وفق دادن با آوردها هستیم و قصد ایجاد «فیوز پلاک» در سدها داریم تا بتوانیم خروجی بدون آسیب یا با حداقل آسیب‌ها را داشته باشیم.

شریعتی درباره بررسی ایجاد سیلاب در استان خوزستان گفت:‌ با جلسات اضطراری در این چند روز اقدامات خوبی در حال صورت گرفتن است و فعلا نگرانی نداریم.

وی تاکید کرد: تمامی مسافران نوروزی را در اماکن ورزشی و مدارس اسکان دادیم و اعلام هم کردیم همه می‌توانند در این مراکز حضور داشته باشند تا در معرض مشکل نباشند.

وی با بیان این که مشکل خاصی تا این لحظه به وجود نیامده است،‌ عنوان کرد: حوزه‌های آب‌ریز را تقسیم و مدیران در این مناطق حضور دارند و در حال بررسی اوضاع و شرایط هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خوزستان سیل مسافران نوروزی سیلاب اماکن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

عباس صدریان فر افزود:از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب ظرفیت جدیدی در سد‌های استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت:همچنین در پایین دست رودخانه‌ دز، رودخانه های فصلی و مسیل ها  آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهر‌های مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات