Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:07:19 GMT

**500 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۸۶۷

**500 هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند

به گزارش ایرنا؛ امید قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به اقامت میهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: در این مدت 211 هزار و 781 مسافر در کرمانشاه اقامت داشته است.
وی ادامه داد: این تعداد میهمان نوروزی در هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و خوابگاه های آموزش و پرورش استان اسکان یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در مدت یادشده 510 هزار و 912 مورد بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی و تفرجگاه های و طبیعی گردشگری استان گزارش شده است.
قادری افزود: در بحث نظارت ها، تاکنون 694 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری، رستوران های بین راهی، واحدهای اقامتی توسط اعضای ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته و به 29 مورد تذکر داده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز گذشته 119 مورد بازدید صورت گرفته که یک مورد از آنها منجر به تذکر شده است .
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033/7447
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش استان باستانی جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری گردشگری استان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در نشست با فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است، افزود: سعی داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است.

سلمان اسماعیلی افزود: قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود، در کنار این اقدام تقویت آنلاین‌شاپ‌ها در سکوهای مجازی بسیار پراهمیت است.

او تأکید کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح مجموعه «مینی‌ورد» به شکل رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود