Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@20:05:59 GMT

کاروانسرای عباسی؛ هتلی سنتی کوه‌پا

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۰۷۶

کاروانسرای عباسی؛ هتلی سنتی کوه‌پا

به گزارش ایکنا از اصفهان،  کاروانسرای عباسی در قرن دهم هجری احداث شده که به نظر می‌رسد یکی از دلایل احداث این کاروانسرا در این منطقه، قرارگیری روستای کوهپایه در بین اصفهان، نایین و یزد بوده است.
حیاط نسبتا بزرگی در وسط این کاروانسرا وجود دارد که در اطراف آن ایوانچه‌ها و حجره‌های متعدد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار ایوان در میانه اضلاع این حیاط واقع شده که در پشت سه ایوان، سه دری واقع شده است.
اسطبل‌ها نیز در پشت حجره‌ها و در اطراف کاروانسرا واقع شده است. چهار برج بلند در گوشه‌های این کاروانسرا وجود دارد که بر بالای هر کدام از برج‌ها و در سراسر لبه بام کاروانسرا، کنگره‌‎هایی با محل‌های تیراندازی تعبیه شده که از آن برای حفاظت از کاروانسرا استفاده می‌شده است.
کاروانسرای عباسی در خرداد سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در سال‌های اخیر نیز با مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته و اکنون با حفظ اصالت معماری سنتی و تاریخی خود، به هتل کاروانسرای عباسی تبدیل شده است. کاروانسرای عباسی که در کیلومتر ۶۰ جاده‌ی اصفهان به نائین و در شهر تاریخی کوهپایه قرار دارد، در روزهای نورزو آماده ارائه خدمات متنوع به گردشگران و مسافران نوروزی است. 

 

 

 

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کوهپایه کاروانسرای عباسی هتل سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد