Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی روز دوشنبه در واکنش به توئیت «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا به سوال از وی در آینده اشاره کرد.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل ارگان کنگره آمریکا، توئیت گراهام به دنبال اعلام جزئیات یافته های کلیدی تحقیقات «رابرت مولر» مسئول ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گراهام در توئیتی به طرح سوالات بیشتر از کومی اشاره داشت.
کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا به دنبال نامه «ویلیام بار» وزیر دادگستری به کنگره درباره جزئیات نتیجه تحقیقات مولر درباره تبانی احتمالی کمپین ترامپ و روسیه در جریان انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، ضمن انتشار عکسی که او را در بین درختان یک جنگل به تصویر می کشید، توئیت کرده بود «سوالات زیادی مطرح است»
در نامه وزیر دادگستری آمریکا به کنگره بیان شد که مولر به شواهدی درباره هماهنگی یا توطئه تیم تبلیغات ترامپ با روس ها به منظور دخالت احتمالی این کشور در انتخابات سال 2016 آمریکا دست نیافته است.
سناتور گراهام در واکنش به این توئیت کومی درپیامی که در صفحه کاربری اش در توئیتر منتشر شد نوشت: نمی توانم بیش از این موافقت کنم. هر چه زودتر شما را ملاقات می کنیم.
در این نامه همچنین آمده بود که مولر و اعضای تیم تحقیقاتی او به نتیجه ای درباره کارشکنی ترامپ به عنوان رئیس جمهور در اجرای عدالت دست نیافته اند.ویلیام بار گفته است وی و «رود روزنشتاین» معاون دادستان کل بعد از بررسی نتایج تحقیقات مولر قصد ندارند اتهام مانع تراشی ترامپ در روند اجرای عدالت را پیگیری کنند.
تارنمای هیل نوشت:این رسانه بعد از درخواست از دفتر گراهام برای توضیح بیشتر درباره توئیت این سناتور آمریکایی خطاب به کومی، به نامه ای اشاره کرد که لیندسی گراهام برای ویلیام بار ارسال کرده است و در آن خواستار تحقیقات درباره حکم موسوم به «فیسا» (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی) است که از آن برای جاسوسی از «کارتر پیج» مشاور سابق سیاست خارجی کمپین ترامپ استفاده شده است.
جمهوری خواهان می گویند استفاده وزارت دادگستری از این حکم علیه کارتر پیج، نقض قدرت فدرال وبر اساس شواهد معیوب است.در بین شواهد ارائه شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا درباره این حکم می توان به پرونده جنجال برانگیزی اشاره کرده که «کریستوفر استیل» مامور اطلاعاتی انگلیس در سال 2016 گردآوری کرده بود. در این پرونده به ارتباط بین کمپین ترامپ و روسیه اشاره می شود.
نگرانی ها درباره فیسا بخشی از تلاش های گسترده جمهوری خواهان برای طرح چنین استدلالی است که وزارت دادگستری آمریکا در انتخابات سال 2016 میلادی با اتخاذ تصمیم گیری های جانبدارانه تلاش کرده تا در این انتخابات نفوذ کنند.
هیل نوشت:نتایج تحقیقات مولر در تاکید فقدان تبانی بین تیم ترامپ و روسیه می تواند تلاش ها از سوی گراهام و دیگر جمهوری خواهان را برای انجام تحقیقاتی درباره این مساله تشدید کند.
جیمزکومی در اواخر سال 2018 در مقابل جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد و تاکنون با تعدادی از اعضای کمیته قضایی سنای آمریکا بر سر مسائل مربوط به روسیه ملاقات کرده است.
کومی بعد از این که ترامپ در سال 2017 وی را اخراج کرد در کمیته اطلاعات سنای آمریکا شهادت داد که رئیس جمهور آمریکا از او خواسته است تحقیقات درباره «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را رها کند.
کومی گفته است او بر این باور است که علت اخراجش این بوده که تحقیقات درباره احتمال تبانی تیم ترامپ و روسیه را آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا، در گزارش مولر که متن کامل آن هنوز منتشر نشده، ارزیابی دقیقی درخصوص اتهام کارشکنی ترامپ در روند اجرای عدالت ارائه نشده و آمده است: گزارش نتیجه نمی‌گیرد که رئیس جمهوری مرتکب جرمی شده باشد، اما از او رفع اتهام هم نمی‌کند.
به نظر می‌رسد اشاره مولر به دستور ترامپ برای اخراج مولر در اواسط سال 2017 باشد.
کومی، هدایت تحقیقاتی مشابه درخصوص دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت و اخراج او، شائبه تلاش ترامپ برای سنگ اندازی در مسیر تحقیقات را مطرح کرد.
اروپام**9158**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا سناتور آمريكايي تحقيقات مولر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اوسمار ویرا به سوپرگل شهاب زاهدی؛ پِله هم نمی‌توانست چنین گلی بزند! + عکس

شهاب زاهدی در جی‌لیگ ژاپن یک گل تماشایی به ثمر رساند.

طرفداری | اوسمار ویرا به سوپرگل شهاب زاهدی واکنش نشان داد.

روز گذشته شهاب زاهدی با یک ضربه دیدنی از زمین خودی، دروازه تیم حریف را باز کرد تا بار دیگر در فوکوئوکا بدرخشد. اوسمار ویرا مربی سابق شهاب زاهدی در پرسپولیس به این سوپرگل شاگرد سابق خود واکنش نشان داد و نوشت:

جب گلی! تبریک! پله هم نمی‌توانست چنین گلی بزند!

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • واکنش اوسمار ویرا به سوپرگل شهاب زاهدی؛ پِله هم نمی‌توانست چنین گلی بزند! + عکس
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی