Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@13:20:42 GMT

نشست اضطراري کابينه ترزا مي

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۳۵۴

نشست اضطراري کابينه ترزا مي

خبرگزاري آريا- نخست وزير انگليس بر سر برگزيت، با اعضاي کابينه و هم حزبي هايش خارج از لندن نشست ويژه برگزار کرد.
به گزارش آريا، همزمان با افزايش فشارهاي داخلي و خارجي بر نخست وزير انگليس بر سر برگزيت، ترزا مي با اعضاي کابينه و هم حزبي هايش خارج از لندن نشست ويژه برگزار کرد.
جزييات اين نشست اضطراري که در اقامتگاه خارج از شهر نخست وزير در چکرز برگزار شد اعلام نشده است اما دفتر نخست وزيري ، برگزيت را محور اصلي اين نشست اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه اي که مشابه ان شش ماه پيش در همين محل برگزار شد .
برخي خبرها از تلاش نخست وزير براي جلب نظر نمايندگان مخالف در حزبش حکايت دارد که در صورت همراهي آنان توافق خانم مي نجات خواهد يافت و شرايط نيز به نفع وي تغيير خواهد کرد. خبرهاي تاييد نشده همچنين از هشدار خانم مي به هم حزبي هايش به ويژه اعضاي مستعفي کابينه درباره خطر از دست رفتن قدرت از دست حزب محافظه کار در صورت تداوم بلاتکليفي ها و بي ثباتي ها حکايت دارد.
رسانه ها در انگليس از حضور نمايندگان حزب حاکم محافظه کار از دو جبهه موافق و مخالف خروج انگليس از اتحاديه اروپا در اين نشست اضطراري خبردادند. چهره هايي سرشناس نظير بوريس جانسون، ديويد ديويس و مايکل گوو که از هواداران سرسخت خروج از اتحاديه اروپا شناخته مي شوند تا ديويد ليدينگتون معاون نخست وزير که از هواداران ماندن انگليس در اتحاديه اروپا و چهره مطرح سرپرستي دولت در صورت کناره گيري خانم مي است.
دولت انگليس هفته بحراني را پيش رو دارد و اين نشست شايد آخرين بخت ترزا مي باشد و چنانچه او نتواند دست کم بخشي از وحدت از هم گسيخته دردولت و حزبش را باز گرداند موقعيت خود و حزبش بيش از پيش به مخاطره خواهد افتاد.
برگزيت علاوه بر زيانها و بي ثباتي هاي سياسي و اقتصادي، مجلس، دولت وجامعه را چند پارچه و مايوس و نسبت به دموکراسي به شدت بد بين کرده است.
نزديک به 52 درصد مردم انگليس در همه پرسي سوم تيرماه 1395 به جدايي اين کشور از اتحاديه اروپا راي دادند با گذشت بيش از دو نيم سال از اين همه پرسي هنوز دولت نتوانسته است با مقامات اتحاديه اروپا به توافقي دست يابد که مورد قبول مجلس باشد.
توافق خانم مي با اتحاديه اروپا بر سر برگزيت دو بار با اختلاف فاحش در پارلمان رد شد که بار نخست آن رکورد مخالفت با يک لايحه نخست وزير را نيز در اين کشور شکست و اگر بار ديگر اين لايحه رد شود سومين شکست براي خانم مي بر سر توافقش با اتحاديه اروپا رقم خواهد خورد که سرشکستگي تاريخي براي نخست وزير انگليس توصيف مي شود.
بنا بر اعلام سياستمداران، انگليس با بحراني ترين شرايط پس از جنگ جهاني دوم مواجه است و بنا به گفته مقامات اقتصادي انگليس، برگزيت تا کنون هشتاد ميليارد پوند به اقتصاد اين کشور زيان وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشست اضطراري کابينه ترزا مي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی

روزنامه های عبری زبان، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، صفحه نخست خود را به درگیری میان اعضای کابینه دولت بر سر عملیات رفح اختصاص دادند.

دیگر خبرها

  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است