Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@11:58:43 GMT

دلیل پایین نگه داشته شدن قیمت نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۶۸۰

دلیل پایین نگه داشته شدن قیمت نفت در بازار جهانی

تنها چیزی که قیمت نفت را پایین نگه داشته نگرانی در مورد اقتصاد جهان و تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر آن است .

به گزارش مشرق، به نقل از اویل پرایس، نفت وست تگزاس اینترمدیت اخیراً به ۶۰ دلار در هر بشکه برای اولین بار از نوامبر رسیده است. دلیل بالا رفتن قیمت نفت کاهش تولید اوپک و صادرات ونزوئلا و ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش عرضه نفت باعث کساد شدن کوتاه مدت بازار شد ولی گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش فهرست موجودی نفت باعث بالا رفتن قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت تا بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه شد. کاهش ۱.۶ میلیون بشکه‌ای موجودی نفت یک شوک بود.

بیشتر بخوانید:

رشد ۵ دلاری قیمت نفت ایران آمریکا برای معامله با ایران شرط گذاشت

کامرز بنک در یادداشتی نوشت: «این بیشترین کاهش موجودی نفت طی یک هفته از جولای ۲۰۱۸ بوده است. بازار نفت آمریکا دیگر با مازاد تولید مواجه نیست که می‌تواند به نفع وست تگزاس اینترمدیت و در نتیجه افزایش قیمت باشد».

تحلیلگران استاندارد چارترد در گزارشی نوشتند: «قیمت نفت در پایان ۲۰۱۸ به شدت سقوط کرد. دلیل آن هم نگرانی گسترده در مورد ذخایر بالای نفت در سه ماهه اول ۲۰۱۹ در آمریکا و کل جهان بود. علی رغم این نگرانی‌ها، در سه ماهه اول سال با کسری عرضه نفت مواجه بودیم».

کامرزبنک تخمین زده که کاهش ذخایر در سال جاری نسبت به میانگین ۵ ساله ۰/۴۳ میلیون بشکه در روز بوده، این رقم در دو هفته گذشته به ۱.۵ یک میلیون بشکه در روز رسید.

توقف صادرات در ونزوئلا و ایران به همراه کاهش تولید اوپک بدون شک بازار نفت را در تنگنا قرار داده است.

تنها چیزی که قیمت نفت را پایین نگه داشته نگرانی در مورد اقتصاد جهان و تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر آن است.

در این بین، فدرال رزرو بر تصمیم قبلی خود مبنی بر بالا بردن نرخ بهره در سال جاری مانده است. در مقابل، رئیس فدرال‌رزرو گفت نه تنها بانک مرکزی نرخ بهره را در کل سال جاری بالا نمی‌برد، بلکه چرخه افزایش نرخ بهره فعلاً متوقف شده است.

یک محرک مالی می‌تواند اقتصاد را تکان دهد و به بالا رفتن قیمت نفت خام و سایر کالاها کمک کند. همچنین می‌تواند ارزش دلار را پایین بیاورد که باز هم به نفع نفت است. دلیل اینکه فدرال رزرو در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کرده نگرانی از این مسئله است که اقتصاد به خوبی گذشته عمل نمی‌کند. پاول گفت اقتصاد آمریکا قوی است ولی تورم به طرز ناامید کننده ای پایین است، سرمایه‌گذاران ریسک نمی‌کنند، رشد تولید ناخالص داخلی کمتر از حد انتظار است و بیکاری تا پایان سال افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد اصول عرضه و تقاضا در بازار سمت و سویی خوش بینانه دارد ولی این خط سیر بستگی به اقتصاد جهان دارد. به همین دلیل است که بر پیامدهای گفتگو های تجاری بین آمریکا و چین تاکید می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان آمریکا اوپک بازار جهانی چین قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد