Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه میراث‌جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل با اشاره به بارندگی شدید و شرایط بد جوی که شب گذشته در محوطه تاریخی چغازنبیل، گفت: در راستای جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران، این مکان تاریخی امروز، پنجم فروردین‎ماه ۹۸ تعطیل و گردشگر نمی‎پذیرد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

عاطفه رشنویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: باتوجه به ریزش باران‎های تند با قطره‎های درشت در محوطه تاریخی چغازنبیل، آسیب‎پذیری دیوارها و کف بنا در چنین شرایطی به صورت بالقوه افزایش پیدا میکند چراکه این بنا دارای کف‎فرش‎های اصیلی است که راه رفتن روی این کف‎فرش‎ها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آن‎ها را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هنگامی که زمین در پی بارندگی خیس است، لزوم حفاظت و نگهداری از این محوطه میراث جهانی ایجاب می‎کند اجازه بازدید از عرصه را ندهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران نیز با ما همکاری کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به این‎که اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.

وی از عموم گردشگران نوروزی دعوت کرد تا امروز (پنجم فروردین‎ماه) به جای محوطه میراث جهانی چغازنبیل، به موزه هفت‎تپه مراجعه و از آن دیدن کنند.

رشنویی از گردشگران درخواست کرد همواره پیش از آن‎که از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه کنند، حتماً با هواشناسی هماهنگ باشند چراکه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز نمی‎توانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.

بهار 98| روستای "هزاوه" مقصد گردشگری طبیعت‌گردان در استان مرکزی+فیلماسکله‌های تفریحی و گردشگری قشم تعطیل شدبهار 98| تصاویر هوایی شهر گردشگری ماهان

به گزارش تسنیم، بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رگبار و رعد و برق تا روز چهارشنبه (هفتم فروردین‎ماه 97) در نقاط مختلف استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر

دریافت 3 MB

در این فیلم کوتاه بخش‌هایی از عملیات امداد و نجات نیروهای امدادی برای شناسایی این گردشگران را مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه