Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای اعلام کرد: بارندگی، وزش باد شدید و گرد و غبار پدیده های غالب استان است.

به گزارش ایرنا به نقل از این اداره کل، در این اخطاریه آمده است: تقویت سامانه بارشی، طی امروز تا عصر فردا باعث افزایش ابر، بارندگی قابل ملاحظه ، رعد و برق، وزش باد شدید به همراه تندباد لحظه ای به ویژه طی امروز و احتمال تگرگ در استان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وضعیت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
بر اساس این اخطاریه بارش در ارتفاعات به صورت برف و شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود و به علت وزش بادهای شدید طی امروز انتظار برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی و مرکزی در ساعاتی وجود دارد.
بیشترین حجم بارش ها طی امروز در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی ومرکزی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون به ویژه شهرستان های مسجدسلیمان، گتوند، دزفول، اندیمشک، اندیکا، ایذه، باغملک، دهدز، لالی، بهبهان و در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه های آبریز دز ،کارون و مارون قابل انتظار است.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان امیدیه با 29.9 و دهدز با 9.3 درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز 28 و حداقل 20 درجه سانتیگراد گزارش شد. بیشترین میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته در حسینیه اندیمشک به میزان39.2 میلیمتر ثبت شده است.
از ابتدای سال زراعی (یکم مهر 97) تا پنجم فروردین ماه سال 98، بیشترین میزان بارندگی در حسینیه اندیمشک به میزان 957.5 میلیمتر ثبت شده است.
3004/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي بارندگي خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: شهر حسینیه از توابع اندیمشک با ثبت ۷۲ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی طی شبانه‌روز گذشته را داشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: شهر حسینیه از توابع شهرستان اندیمشک با ۷۲.۲ میلیمتر بارش باران در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارندگی را در استان داشته است.

وی افزود: میزان بارش باران در مناطق بیدروبه ۶۱.۵، سراک ۲۹، تارا ۲۷، ماهشهر ۲۲.۵، سالند دزفول ۱۸.۵ و کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش باران در سردشت زیدون ۱۰.۹، بستان ۱۰.۸، مسجد سلیمان هشت، لالی هشت، دزفول ۷.۵، دزپارت ۶.۸، شادگان ۵.۹، جایزان ۵.۷ و قلعه تل پنج میلی‌متر بوده است

کد خبر 750025

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • باد و باران پدیده غالب اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم