Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی یکی از استان‌های پرتردد کشور است و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور خود را به استان بوشهر می‌رسانند تا چند روزی را در این استان بگذرانند.

به دنبال پیش‌بینی‌های هواشناسی، از بامداد امروز بارندگی در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شده است و اکنون نیز به صورت بارش پراکنده ادامه دارد و این موضوع باعث شده تا جاده‌ها لغزنده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوفان در استان بوشهر / ‏‬ احتمال سیل

پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها به خبرنگار مهر گفت: تندباد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بوشهر را درنوردیده است. سرعت باد در ساعات آینده تا ۸۰ کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: دید افقی تا کنون در بوشهر حدود ۵ کیلومتر است و تندباد در نیمه شمالی استان و جزیره خارک هم پدیده غالب است.

مساعدی با هشدار به دریانوردان افزود: امروز و فردا خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج بین ۱۲۰ سانتی متر تا سه متر پیش بینی می‌شود. بنابراین دریانوردان از تردد در مسیرهای دریایی خودداری کنند.

وی با پیش بینی وقوع بارش گفت: احتمال سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

جاده‌ها لغزنده است

فرمانده پلیس راه استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: به علت بارش باران در محورهای مواصلاتی استان بوشهر رانندگان برای جلوگیری از حوادث قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سرهنگ جابر پاپری با بیان اینکه همه محورهای استان بوشهر به علت بارندگی لغزنده است، افزود: رانندگان در شرایط بارندگی با رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه و استفاده از کمربند ایمنی از تلفن همراه هنگام رانندگی استفاده نکنند.

وی گفت: علت بیشتر حوادث رانندگی در روزهای گذشته تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بوده است.

پاپری افزود: پلیس در همه محورهای مواصلاتی استان برای کمک به مسافران در آماده باش کامل به سر می‌برد.

آماده‌باش نیروهای امدادی

سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر از آماده باش کامل نیروهای امدادی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به وضعیت جوی استان و پیش بینی هواشناسی در خصوص احتمال سیلابی شدن استان بوشهر بر اثر بارندگی نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

غلامرضا حاجیانی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور زیاد مسافرین نوروزی در سطح شهرهای استان بالاخص شهرهای شمالی استان بوشهر، جمعیت هلال احمر استان برای اسکان اضطراری مسافرین نوروزی آمادگی لازم را دارد.

در استان بوشهر با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته آمادگی لازم برای مواقع بروز سیل و طوفان ایجاد شده و شرایط برای اسکان اضطراری در همه شهرستان‌های استان فراهم است.

کد خبر 4575287

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس تعطیلات نوروزی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با برنامه ریزی و مدیریت مناسب ، پیش از بارش باران، ۱۲ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان به سیلو‌های مرکز استان و استان‌های همجوار منتقل شده بود.
علیپور افزود: خوشبختانه در بارش سامانه اخیر، هیچ خسارتی به گندم‌های برداشت شده شهرستان خنج وارد نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی پیش از بارش باران هشدار‌ها و آموزش‌های لازم به کشاورزان شهرستان داده شد.

دیگر خبرها

  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است