Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه در حال ایجاد کنسرسیوم‌هایی هستیم تا صادرات را افزایش دهیم، گفت: اگر مقررات دست و پاگیر نباشد صادرات پوشاک به ۵ برابر افزایش خواهد یافت.

سعید قدیری در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره صنعت پوشاک و نساجی کشور در سال ۹۷ اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تغییرات اقتصادی بسیاری داشتیم اما، اصلی‌ترین مشکلی که صنعت پوشاک و نساجی با آن درگیر بود موضوع قاچاق بود، زمانی که صحبت از قاچاق پوشاک می‌شود مختص صنعت پوشاک نیست بلکه منظور زنجیره‌ای است که فعالیت می‌کند تا محصول نهایی به دست مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این زنجیره در پوشاک شامل ریسندگی و پارچه نیز است که زمانی که پوشاک تحت هسته قاچاق می‌افتد این زنجیره نیز درگیر می‌شود.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل این صنعت، واردات ۳ میلیارد دلاری قاچاق و واردات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک به کشور بود، گفت: ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این موضوع آثار مثبتی داشت البته در مرحله اول مبارزه با قاچاق که تیرماه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق شروع شد که با هجمه‌ای که صورت گرفت به نتیجه نرسید.
قدیری ادامه داد: طی همایشی که در نمایشگاه نساجی در آذرماه برگزار شد مطالبه خود را بیان کردیم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود کرد و در این مرحله مقابله با قاچاق پوشاک، برخورد با ۱۱۰ فروشگاه که به صورت محرز و تحت نام برند‌های خارجی پوشاک وارد می‌کردند و هیچکدام از مقرراتی که دولت برای آن‌ها تعیین کرده بودند از جمله ثبت نمایندگی برند‌های خارجی و کد‌های شناسایی و رهگیری را پس از مهلت دوساله انجام نداده بودند اجرا شد.

وی گفت: مرحله اول مبارزه با قاچاق بر اساس فروشگاه‌هایی که در مجتمع‌های بزرگ تجاری بودند قرار داده شد و کار ادامه پیدا کرد و مرحله اول برخورد با برند‌ها انجام شد و به دلیل اینکه به تولید داخل کمک می‌کند امیدواریم اینکار ادامه داشته باشد.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تصریح کرد: شاید برخورد با این تعداد فروشگاه کم باشد، اما برای شروع کار مناسبی بود به دلیل اینکه از نظر جو روانی کمک زیادی خواهد کرد و مابقی قاچاقچیان فعالیت‌های خود را مسکوت می‌گذارند و فضا را برای تولیدکنندگان داخلی باز می‌کند.
قدیری تاکید کرد: قطعا برخورد با برند‌های قاچاق تاثیر مثبتی بر بازار برای تولیدکنندگان داشته است.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکل نقدینگی مواجه هستند خاطرنشان کرد: بانک‌ها و سیستم‌های مالی جایگزین باید وارد شوند و این مشکل را برطرف کنند اگر بتوانیم نقدینگی را تامین کنیم فرصتی برای صادرات پوشاک وجود دارد که بسیار طلایی است و به راحتی می‌توانیم بازار‌های منطقه‌ای را پوشش دهیم و تا ۵ برابر صادرات را افزایش دهیم.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک در آذرماه برگزار شد، گفت: تولیدکنندگان در این نمایشگاه، قرارداد‌های زیادی با خریداران خارجی منعقد کردند و از طرفی قیمت‌های تمام شده ما نیز برای خریداران بین المللی جذابیت داشت.
قدیری تاکید کرد: اگر دولت تولیدکنندگان مطرح را شناسایی کند و تسهیلات و امکانات اعتباری به آن‌ها بدهد که بتوانند اعتباری خرید کنند، نه تنها نیاز داخل تامین می‌شود بلکه می‌توانیم بازار‌های صادراتی را نیز به دست آوریم.
وی خاطرنشان کرد: در حال ایجاد کنسرسیوم‌هایی هستیم تا صادرات را افزایش دهیم البته باید در تامین مواد اولیه دولت کمک حال باشد و جلوی نوسانات قیمتی را بگیرد تا بتوانیم فعالیت بهتری انجام دهیم.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: صادرات ما در سال ۹۶، ۵۰ میلیون دلار بود که اگر مقررات دست و پاگیر نباشد به ۵ برابر خواهد رسید.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پوشاک تولید دبیر نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟