Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:51:25 GMT

رویترز: گزارش مولر حاوی پیروزی ترامپ نیست

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۲۸۸۵

رویترز: گزارش مولر حاوی پیروزی ترامپ نیست

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز روز دوشنبه نوشت:اگرچه نتیجه گیری گزارش رابرت مولر مبتنی بر تبانی نکردن دونالد ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا با روسیه بوده اما تحلیلگران، ارایه این گزارش را عاملی برای پیروزی قاطع وی در انتخابات 2020 نمی دانند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رویترز از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر نوشت: نتیجه یافته های گزارش مولر هرچند به شخص رئیس جمهوری سلاحی قدرتمند داد تا آن را علیه دمکرات های مخالف خود به کار بندد و کمک سیاسی بالقوه ای برای انتخابات 2020 دراختیار وی قرار داد، اما این مورد کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز می افزاید: هرچند دمکرات ها وعده دادند که به تحقیقات کنگره درباره کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ درانتخابات 2016 آمریکا را ادامه دهند اما درحالی که گزارش ارائه شده مولر قوام لازم را برای دمکرات ها جهت هرگونه اعلام جرم علیه رئیس جمهوری را ندارد، اما به نظر انجام این کار را مخاطره آمیز می بینند.
بنابراین گزارش 'داگلاس برینکلی' (Douglas Brinkley) مورخ حوزه روسای جمهوری آمریکا در ارتباط با گزارش مولر گفت: این یک روز و ستاره طلایی برای ترامپ به شمار می رود، اکنون زنجیرها گسسته شده و وی قادر است تا رسانه های خبری و دمکرات ها را که همواره آنان را فریبکار می نامید، درهم بکوبد و از این گزارش بعنوان حربه ای در دادگاه به کار برد.
رویترز نوشت: درهمین حال 'دیوید بوسی' (David Bossie) مشاور سابق کارزار انتخاباتی ترامپ نیز گفته است اکنون زمان تحقیق از تحقیق کنندگان است، اما 'هوگان گیدلی' (Hogan Gidley) سخنگوی کاخ سفید گفته است که شخص رئیس جمهوری قصدی برای انجام تحقیقات علیه مخالفان سیاسی خود ندارد.
رویتز آنگاه در ادامه نوشت: با وجود گزارش مولر اکنون این پرسش مطرح است که آیا ترامپ قادر است رفتار خود را اندکی بهبود بخشد، مورخان آمریکایی می گویند که وی همچنان با رفتار شخصی خود مشکل دارد، درست یک هفته گذشته وی سخنانی تند علیه جان مک کین سناتور درگذشته جمهوریخواه بر زبان راند و تحریم های جدید علیه کره شمالی را متوقف کرد.
رویترز تاکید می کند: تحلیلگران سیاسی می گویند مسیر پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا همچنان پرمخاطره بوده و وی نیازمند پیروزی در ایالت های میانه آمریکا همچون 'میشیگان'، 'پنیسلوانیا' و 'ویسکانسین' به مانند انتخابات 2016 است.
رویترز در ادامه می نویسد: طرفداران ترامپ گزارش مولر را ضربه ای به دمکرات هایی می بینند که ده ها نامزد از این حزب قرار است برای انتخابات 2020 به رقابت بپردازند.
بنابراین گزارش 'جیسون میلر' (Jason Miller) مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ دراین باره گفت که این موضوع برای هرکدام از نامزدهای دمکرات انتخابات 2020 به تصور آنکه با ارائه گزارشی منفی مولر می توانستند با ترامپی ضعیف شده و ضربه خورده مواجه شوند، اکنون نتیجه این گزارش برای این افراد مشکل ساز خواهد بود.
رویترز در پایان تاکید می کند: برینکلی در این زمینه گفت که دمکرات ها لازم است تاکتیک های خود را تغییر دهند و عملکرد و اقدامات قبلی ترامپ درزمینه بیمه درمانی، مساله مهاجرت، پیمان آب و هوایی و دیگر موضوعاتی که با وی اختلاف دارند، متمرکز شوند.
به گزارش ایرنا، «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در گزارشی، تبانی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد وقت حزب جمهوریخواه با دولت روسیه را رد و اعلام کرد که شواهد کافی برای اثبات این ادعا نیافته است.
«ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا خلاصه‌ای از این گزارش را روز گذشته ( یکشنبه) در نامه‌ای به کنگره فرستاد و نوشت: با وجود پیشنهادهای مکرر از جانب افراد وابسته به روسیه برای کمک به ستاد انتخاباتی ترامپ، مدرکی از توافق آن‌ها بصورت ضمنی یا علنی، برای مداخله روسیه در امور انتخاباتی به دست نیامد.
از جمله دیگر اتهام ها علیه رئیس جمهوری آمریکا «ممانعت از اجرای عدالت» است که به موجب تلاش های او برای ناتمام گذاشتن تحقیقات روسیه مطرح شد.
در گزارش مولر که متن کامل آن هنوز منتشر نشده، ارزیابی دقیقی درخصوص این اتهام ارائه نشده و آمده است: گزارش نتیجه نمی‌گیرد که رئیس جمهوری مرتکب جرمی شده باشد، اما از او رفع اتهام هم نمی‌کند.
این درحالی است که 'نانسی پلوسی' و 'چاک شومر' رهبران حزب دمکرات در کنگره آمریکا روز گذشته با زیر سوال بردن نتیجه‌گیری وزارت دادگستری این کشور مبنی بر تبرئه «دونالد ترامپ» از اتهام‌های مطرح شده در پرونده روسیه، خواستار انتشار علنی گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه این پرونده شدند.
اروپام **1302**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رابرت مولر انتخابات 2020 آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد