Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:39:10 GMT

بروکراسی‌ اداری مانع مهمی در مسیر رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۴۰۱۲

بروکراسی‌ اداری مانع مهمی در مسیر رونق تولید است

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک به مناسب فرا رسیدن ایام نوروز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۸ را سال رونق تولید نامگذاری کردند و امید است در سال جاری که همچون سال‌های گذشته بر پایه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده، گام‌های مؤثری برداریم چرا که سال ۹۸ سال مهم و حساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به تأثیرات رونق تولید در کشور افزود: رونق تولید موجب اشتغال، تولید ثروت و تقویت زیرساخت‌های تولید می‌شود و این مهم نوعی نگاه به درون در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود، بر این اساس با وجود تمامی تهدیدات دشمن امیدواریم سالی بهتر از سال گذشته در پیش رو داشته باشیم.

رسالت همه دستگاه‌های کشور رونق تولید و رفع موانع آن قرار گیرد

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه باید رسالت همه دستگاه‌های کشور رونق تولید و رفع موانع آن باشد، ابراز داشت: صنایع داخلی دارای مشکل نقدینگی هستند به نحوی که کاشان با وجود آنکه قطب تولید فرش ماشینی است، به دلیل عدم حمایت‌های لازم از سوی بانک‌ها با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع از سال ۹۷ تا به حال گریبان گیر صنایع ما در کاشان شده است.

وی ضمن تاکید بر حل مشکل نقدینگی صنایع در سال رونق تولید گفت: کارخانه‌ای که مواد اولیه ندارد، امکان تولید محصول را ندارد و این معضل بزرگی است به نوعی که حتی صنایع فولاد در کشور ما به دلیل نبود شمش فولاد از تولید بازمانده است در حالی که کشور صادرکننده این محصول محسوب می‌شویم و بر همین اساس رونق تولید بدین معنی است که ابتدا نیاز داخلی را رفع کرده و سپس در بعد صادرات ورود پیدا کنیم.

مشکلات تولید باید با اولویت دادن به ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی رفع شود

ساداتی نژاد با بیان اینکه مشکلات تولید باید با اولویت دادن به ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی رفع شود، اظهار داشت: یقیناً با غیرت تولیدکنندگان داخلی این اطمینان وجود دارد که با حذف بروکراسی اداری، حمایت از صنایع و ارائه تسهیلات با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود رویکرد مردم نیز به سمت کالای ایرانی باشد چرا که با خرید کالای ایرانی کارگر ایرانی را حمایت کردیم و صاحبان صنایع نیز باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

کد خبر 4575406

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد