Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:52:46 GMT

کمک پژوهشگاه فضایی ایران به مدیریت بحران استان گلستان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۴۴۰۸

کمک پژوهشگاه فضایی ایران به مدیریت بحران استان گلستان

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، برای حل و کمک به مدیریت بحران در استان گلستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار علمی ایرنا از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی افزود:گروه سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی، در طی سه روز اخیر و در پی جاری شدن سیل در استان گلستان، به طور شبانه روزی در حال اخذ، پردازش و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای مختلف از مناطق سیل زده بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این راستا، محققان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران افزون بر تهیه و انتشار نقشه‌های دقیق راداری (با دقت بیست متر) از شش شهرستان سیل‌زده، موفق شدند نقشه راه‌ها و مسیرهای آسیب دیده دو شهرستان آق قلا و گمیشان را هم تهیه کنند و در اختیار مدیران ستاد بحران این استان قرار دهند که خوشبختانه این داده‌ها واطلاعات مورد توجه و استفاده مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته است.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران یادآور شد: مسئولان همچنین خواستار ارائه داده‌ها و اطلاعات بیشتری از سوی این پژوهشگاه برای مدیریت بهینه این بحران شده‌اند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادست موجب به راه افتادن سیل در رودخانه ها شد و شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را بدلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
علمی ** 9207 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پژوهشگاه فضايي سيل گلستان مديريت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بود، بارانی که از شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد  و از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم