Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: سال گذشته 478 هزار و 524 متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است.

سرهنگ بهروز مهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته 61 ماموریت با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن 478 هزار و 524 متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده 476 میلیارد و 822 میلیون و 315 ریال برآورد شده است اضافه کرد: 25 مورد از ماموریت ها به صورت رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان 43 هزار و 201 متر مربع و به ارزش 143 میلیارد 642 ریال به نتیجه رسیده است.
وی افزود: 36 مورد از ماموریت ها نیز در قالب اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل 20 ماموریت خلع ید، 12 ماموریت قلع و قمع و چهار مورد تخلیه از اراضی به میزان 435 هزار و 323 متر مربع به ارزش 332 میلیارد و 179 میلیون ریال رفع تصرف و به اموال بیت المال بازگشته است.
فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان اظهار داشت: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.
به گزارش ایرنا، یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال 95 برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود 40 هزار هکتار با ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و 500 هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان، 29 شهر و یک هزار و 703 روستا ساکن هستند.
7349 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رفع تصرف خلع يد كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین