Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز، مصرف فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی نسبت به ایام عادی سال با افزایش بیشتری مواجه است که به همین خاطر اکیپ نظارتی سازمان دامپزشکی همانند سال‌های گذشته در این ایام نظارت‌های بهداشتی از مراکز عرضه و رستوران‌ها در تمامی شهرستان ها، بخش‌ها و استان‌ها را گسترش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکیپ‌های نظارتی در این ایام  فعالیت حوزه‌های کشتارگاه، بسته بندی، مراکز عرضه سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را ارزیابی می‌کنند.

رفیعی پور ادامه داد: در نوروز سال گذشته اکیپ سازمان دامپزشکی از بیش از ۲.۵ میلیون مرکز بازدید داشتند که در نهایت طرح تشدید نظارت‌ها باعث شد که بیش از ۴ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف خارج شود.

بیشتربخوانید: صادرات محصولات دامی در سال ۹۶ افزایش یافت/جلوگیری از کشتار غیرمجاز، اولویت سازمان دامپزشکی

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور مردم می‌توانند شکایات خود را  از طریق سامانه ۱۵۱۲ به صورت شبانه روزی مطرح کنند تا اکیپ‌های دامپزشکی طی بازدید از مراکز عرضه با خاطیان برخورد کند و پس از جمع آوری مواد غذایی، متخلفان را برای تعیین  تکلیف به مراجع قضایی معرفی کند.

وی در ادامه افزود: اکیپ‌های سازمان دامپزشکی در طرح تشدید نوروزی با تابلو مشخص در شهر‌ها در حال تردد هستند و افراد با دیدن این تابلو‌ها می‌توانند اطلاعات لازم را به همکاران ما بدهند تا سال بدون مشکل را سپری کنیم.

رفیعی پور در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون عرضه مرغ ناسالم به بازار بیان کرد: همکاران ناظر بر ورود، ذبح، بسته بندی، حمل و نقل و جابه جایی مرغ‌ها تا زمان عرضه به مراکز سردخانه و فروشگاه نظارت دارند، از این رو جای هیچ گونه نگرانی برای غیر سالم بودن آن نیست.

به گفته این مقام مسئول، زمانیکه محموله از مقصدی به مقصد دیگر جابه جا می‌شود، باید با مجوز دامپزشکی این امر صورت‌گیرد و در غیر این صورت نیروی انتظامی از ادامه حمل جلوگیری می‌کند و خودرو‌ها را برای تعیین تکلیف به دامپزشکی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی در توصیه‌ای به افراد گفت: اگر مردم در هنگام خرید متوجه شدند که مرغ‌های توزیعی از نظر ظاهر، رنگ و بو دچار آلودگی و فساد هستند، بلافاصله موضوع را به شماره ۱۵۱۲ اعلام کنند تا اکیپ‌های نظارتی موضوع را تعیین تکلیف کنند و با خاطیانی که بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازند، برخورد شود.

رفیعی پور در پایان تصریح کرد: در میادین میوه و تره بار همکاران سازمان دامپزشکی مستقر هستند و پس از تایید سلامت و مجوز بهداشتی اجازه ترخیص می‌دهند.

انتهای پیام/

 بیش از ۴ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف خارج شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال