Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@20:52:55 GMT

همه امکانات شهری خرمشهر باید برای بحران پای‌کار باشند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۸۶۳

همه امکانات شهری خرمشهر باید برای بحران پای‌کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مودت عصر امروز دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۰ دستگاه در سطح روستاهای در حال فعالیت هستند با این وجود نیاز به تجهیزات بیشتری است که می‌طلبد همه اعم از بخش دولتی و خصوصی با تمام توان ماشین‌آلات و دستگاه‌های خود را در اختیار ستاد بحران قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من به‌عنوان فرماندار خرمشهر این مجوز را با مسئولیت شخصی صادر می‌کنم که از هرگونه وسیله و تجهیزاتی برای رفع بحران و دفع خطر احتمالی استفاده شود.

فرماندار خرمشهر به کمبود برخی ماشین‌آلات همچون بیل مکانیکی زنجیری در شهرستان اشاره کرد و از منطقه آزاد خواست هزینه کرایه این ماشین‌آلات را تأمین کند.

مودت در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت فعلی شهرستان خرمشهر ارائه کرد و گفت: عمده خطر در روستاهای مسیر رودخانه کارون همچون روستاهای غرب کارون است که حدود دو ماه پیش سدبندهای آن منطقه تقویت شدند اما بخشی از حدود شش سید بند را روستایان تخریب کرده‌اند که این تعداد چهار سیل بند ترمیم و عملیات‌ترمیم دو سیل بند دیگر نیز در حال انجام است.

وی افزود: در برخی روستاهای دیگر همچون حفار، محرزی، زهیریه و منطقه فیصلی نیز عملیات ایمن‌سازی انجام‌گرفته و بخشداران، دهیاران و دستگاه‌های خدمات رسان با ۴۷ دستگاه در حال فعالیت هستند.

فرماندار خرمشهر از مسدود کردن پل شناور به‌عنوان دیگر اقدام پیشگیرانه از خسارت در پی طغیان رودخانه اشاره کرد و گفت: این پل از دو روز گذشته مسدود شد و دو پل یادگار امام و پوزه کعبی‌ها به‌عنوان مسیر ارتباطی جایگزین تا زمان کاهش دبی رودخانه تعیین‌شده است.

مودت با تأکید بر اینکه افزایش دبی آب کارون در خرمشهر به علت بارندگی نبود و با حجم رسیده از آب بالادست ارتباط دارد، حجم آب رهاسازی شده از سدهای خوزستان در روز گذشته را حدود یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب اعلام کرد و افزود: احتمال دارد این رقم به ۲ هزار مترمکعب افزایش یابد و ممکن است بارندگی میان حوزه‌ای نیز به میزان کمی به این ظرفیت آبی اضافه کند.

وی در ادامه از غیبت برخی مدیران در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گلایه کرد و گفت: این جلسه در شرایط عادی برگزار نشده و موضوع مورد بحث جان و مال مردم است که برای صیانت از آن نباید از هیچ کاری دریغ کرد، لغو تمام مرخصی‌ها از روز گذشته به تمام مدیران اعلام‌شده و غیبت در این جلسه قابل توجیه نیست و علاوه بر برخورد این امر به مدیران بالادست گزارش خواهد شد.

عزیز ساعدی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر نیز در این جلسه تأمین هفت‌دستگاه بیل مکانیکی، ۱۰ دستگاه کمپرسی، ۳۰ دستگاه وانت برای جابه‌جایی افراد در شرایط اضطراری، ۲۰ لجن کش را خواستار شد و از هلال‌احمر نیز خواست از استان تأمین تغذیه و تجهیزات برای مواقع بحران را درخواست کند.

ممانعت از اسکان مسافران نوروزی در نزدیکی رودخانه‌ها، تشکیل بانک تجهیزات و ماشین‌آلات در فرمانداری خرمشهر، برخورد با گشت دریایی تا زمان رفع خطر احتمالی ازجمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 4575621

منبع: مهر

کلیدواژه: رودخانه کارون فرمانداری خرمشهر سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در جریان بازدید خود از بندر شهید رجایی و یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: وضعیت ساماندهی محموله‌ها و اقلام و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، بسیار نسبت به قبل، بهبود یافته است، اما کماکان نیاز به هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های مسئول احساس می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت بنادر و گمرکات کل کشور را به طور کامل سامان دهد، ایجاد سامانه واحد و برخط میان دستگاه‌های متولی در امر واردات و ترخیص کالا و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف اساسی من از انجام بازدیدهای میدانی از مراکز گمرکی و بندری و تملیکی آن است که با همکاری و تشریک مساعی سایر قوا، از جمله دولت، مسائل و مشکلات موجود در این مراکز را مرتفع کنیم و نسبت به طرح آن‌ها در جلسه سران قوا نیز اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا در خصوص بازدید خود از بخش ماشین‌آلات راهسازی گمرک شهید رجایی نیز گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزرات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد و علی‌القاعده باید چنین بخشنامه‌ای که واجد تبعاتی است را خود معاون حقوقی گمرک صادر می‌کرد نه مدیر کل حقوقی آن.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: طبق رأی صادره از دیوان عدالت اداری، چنانچه رأی مربوطه نهایی شود تعیین تکلیف این ماشین‌آلات انجام خواهد شد.

کد خبر 750083

دیگر خبرها

  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود