Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:33:51 GMT

کردستان آمادگی کامل برای مقابل با هر بحرانی دارد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۷۲۱

کردستان آمادگی کامل برای مقابل با هر بحرانی دارد

آرتیکاس اقبال روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روز گذشته جلسه شورای مدیریت بحران در کامیاران، سروآباد و مریوان به عنوان کانون های خطر استان تشکیل شده است اظهار داشت: تمامی دستگاه های استان برای مقابله با هر بحرانی در آماده باش کامل هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به ضروری بودن آمادگی شهرداری ها و دهیاری ها در شرایط بحرانی مدیریت بحران شرایط را نیز به تمامی آنها در استان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقبال با اشاره به اینکه شرایط کنونی جوی ورود مسافران نوروزی به مناطق غربی کشور را به صورت چشمگیر کاهش داده است افزود: شرایط اسکان برای تمامی مسافران در راه مانده نیز فراهم است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: طبق اعلام هواشناسی تاکنون 50 میلی متر بارش در شهرستان کامیاران رخ داده و پیش بینی ها حاکی از آن است که در ادامه بارش ها نیز کانون بارش ها در این شهرستان بیشتر از سایر استان باشد.
وی گفت: با توجه به همزمان شدن این بارندگی ها با اوج سفرهای نوروزی به استان انتظار می رود مسافران به ویژه رانندگان از توقف خودروها در مکان هایی که احتمال سیلابی شدن در آنها وجود دارد خودداری کرده و توجه کنند که وسیله نقلیه پناه گاه امنی هنگام وقوع سیل نیست.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان اضافه کرد: رانندگان توجه داشته باشند که هنگام وقوع سیل اگر ارتفاع آن از 15 سانتی متر تجاوز کند کنترل هر گونه وسیله نقلیه دشوار می شود و در صورتی که ارتفاع آب به بیشتر از 30 سانتی متر برسد خودرو بر روی آب معلق شده و احتمال غلتیدن و بروز تلفات جانی در آن بیشتر می شود.
وی افزود: همچنین انتظار می رود رانندگان هنگام بارندگی به علت اینکه لنت های خودرو خیس و باعث کاهش عملکرد ترمزها می شود با دنده سنگین حرکت کرده و در صورت امکان از تردد ها و مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند.
آسمان کردستان تا صبح روز چهارشنبه 6 فروردین بطور متناوب در دامنه فعالیت امواج بارشی و ناپایدار قرار دارد که پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف با وزش باد(گاهی شدید)، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها است.
شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه در جدیدترین نشست خود نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
7349 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تجاوز سفرهای نوروزی سیل مدیریت بحران مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است