Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیل، تخریب ۵۴۶واحد مسکونی، ۶ دهنه پل اصلی، ۶۰ دهنه پل فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۵۰ کیلومتر راه فرعی، آسیب به ۱۸۰ واحد دامداری و ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت دربخش کشاورزی همراه داشت که سپاه کربلا در صورت موافقت دولت برای بهسازی وارد عمل می شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، سردار«محمدحسین بابایی» در خصوص اقدامات سپاه در سیل اخیر مازندران گفت: وظیفه سپاه  این است که در حوادث مترقبه و غیرمترقبه در خط مقدم امدادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سیل چند روز اخیر نیز  200  پاسدار و نیروهای بسیجی زودتر از همه دستگاه ها  بصورت سازمان یافته برای کمک به مردم سیل زده سیمرغ، بهنمیر، میاندورود، هزارجریب، ساری نکا وارد عمل شدند.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران در بخش مهندسی از اعزام و بکارگیری ماشین آلات سنگین امدادی سپاه و حتی خودروهای نظامی به شهرستان های سیل زده خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امدادی بسیج برای مقابله با بحران بصورت عملی وارد میدان شدند از توزیع مواد غذایی بین سیل زدگان تا  بکارگیری قایق ها و جت اسکی های سپاه برای نجات جان مردم محاصره شده در سیل بخشی از اقدامات امدادی سپاه بود.

 

وی از رسانه ها خواست با گزارش های میدانی از خدمات امدادی سپاه، بین مردم  سیل زده بروند و افکار عمومی را در جریان این مطلب که چه کسانی در نخستین ساعات اولیه در کنار مردم بودند، آگاه نمایند.

 

سردار بابایی در پایان سخنان خود با بیان این نکته که اقدامات سپاه  دیده نمی شود و مسئولین در گزارش ها خود از نهادی رسمی که زیرنظر دولت هستند نام می برند اما از اقدامات سپاه حرفی نمی زنند، بیان کرد: هرچند سپاه و بسیج نیازی به برجسته شدن در بین مردم ندارد چون مردم دارند خدمات سپاه را می بینند اما این انتظار از مسئولین و رسانه ها می رود برای تقویت و تشویق روحیه مردمی در مشارکت های عمومی حضور امدادی سپاه و بسیج را گزارش دهند.

امدادرسانی به موقع سپاه کربلا مازندران به سیل زدگان

 سرهنگ پاسدار«جوادبخشی» به وضعیت امداد رسانی سپاه کربلا به سیل زدگان و گرفتاران در طغیان اخیر در روستا ها و شهرهای گلوگاه، بهشهر، میاندورد، نکا، ساری، سوادکوه، بابل و به ویژه سیمرغ(کیاکلا) اشاره کرد و گفت: به محض وقوع سیل و طغیان در مناطق مختلف استان، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهرستان های مازندران به لحاظ ذات بنیادین سپاه، با همه توان نیرویی بسیج و بکارگیری تمام توان و امکانات  برای یاری مردم  و همراهی ،همدلی و همدردی با آسیب دیدگان به فعالیت  امدادی پرداختند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا ضمن بیان اینکه سپاه و بسیج هیچ شانی جز خدمت رسانی و در کنار مردم بودن ندارند، یادآور شد: تا پایان شب گذشته نیروهای بسیج با بکار گیری چندین دستگاه جت اسکی و بیل مکانیکی اقدام کردند که طی آن نجات ، تخلیه و جابجایی مردم از منازل و مناطق گرفتار در آب به حسینیه ها و مساجد و همچنین روانسازی و هدایت طغیان آب  انجام شد.

 

وی هدف اول سپاه را نجات مردم گرفتار در سیل  و جلوگیری و کاهش از تلفات برشمرد و اذعان کرد: سپاه کربلا در حوزه تامین امنیت حادثه دیدگان با برنامه های اقدام داشته و در حوزه خدمات رسانی به مردم با توزیع مناسب جیره های غذایی، آب، نان و ... ، پوشاک و پتو کمک های اولیه را انجام داد.

 

بخشی با یادآوری اینکه مردم مناطق آسیب دیده  مازندران خاطر جمع باشند که بسیج و سپاه کربلای استان تا بازگشت شرایط عادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند شد و همیشه در کنار مردم هستند،  گفت: تمام تلاش ما بر این است تا مردمی که در شرایط سخت معیشتی ناشی از فشار های اقتصادی چندین ماهه، گرفتار آن بودند آلام  حوادث طبیعی را به حداقل رسانده و همیار و همدرد آنان باشیم.

امدادرسانی سپاه سیمرغ به 6روستا

سرهنگ پاسدار «محمد برمر» درخصوص  باران و طوفان در کیا کلا گفت: به سبب عدم لایروبی دهانه پل و تجاوز به حریم رودها منجر به تجمع آب و طغیان از روی پل ها به سوی مراکز مسکونی چندین روستا در این شهرستان گردید.

 

وی از تهدید منازل، مزارع، باغات و اراضی کشاورزی اهالی به موجب سیل در کیاکلا خبر داد و اظهار کرد: به محض اطلاع ناحیه مقاومت بسیج و با ابلاغ فرمانده سپاه کربلا نیروهای مقاومت بسیج ناحیه با تمام توان برای امداد رسانی به گرفتاران در سیل وارد عمل شدند.

 

برمر ادامه داد: به محض آغاز فعالیت امدادی سپاه، سرهنگ پاسدار جواد بخشی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به همراه مسولین مربوطه خدمات رسانی، پشتیبانی و تامینی سپاه کربلا با حضور میدانی ضمن بررسی نزدیک وضعیت بحران اخیر، به منظور تسریع در امور خدماتی و امدادی به آسیب دیدگان شهرستان سیمرغ پا به پای بسیجیان به فعالیت امدادی پرداختند.

 

فرمانده سپاه سیمرغ با بیان اینکه محلات نجار کلای قدیم، برجی خیل، رکنی کلا، ملاکلا، شهرک شهید بهشتی و ... کاملا در سیل گرفتار شدند از تخریب و آسیب 6 روستا  خبر داد و گفت: نیروی امدادی بسیج  با امکاناتی از قبیل جت اسکی، قایق موتوری، کامیون، تریلر، چندین دستگاه بیل مکانیکی و کانتینر حمل مواد غذایی برای روانسازی جریان سیل و تخلیه ساکنین روستا و اسکان دهی آنان به داخل دو مسجد و حسینیه اقدام کردند.

 

برمربا اشاره به اینکه عملیات لایروبی از دهانه هر پل  قریب به بیست کامیون بوده، اضافه کرد: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی بسیج سپاه کربلا، مسیر روستای برجی خیل و جمال کلا در محور بهنمیر سیمرغ که گرفتار سیل شده بود باز گشایی و عملیات خدمات رسانی به 6 روستای تهدید شده همچنان ادامه دارد.

 

وی از فعالیت گروه های جهادی بسیج به منظور امداد رسانی سپاه به آسیب دیدگان در سیل خبر داد و افزود: توزیع جیره غذایی و امکانات گرمایشی از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کربلا در فصل سرما به اهالی منطقه با درایت ویژه انجام که رضایت مردم را در برداشت.

 

برمر رسیدگی به مردم را وظایف همگانی در جامعه اسلامی خواند و خواستار گسیل امکانات دستگاههای اجرایی شد تا مردم این مناطق سال جدید و خوبی را با آرامش و سلامتی در پیش گیرند.

توزیع سبد کالا به همت بسیجیان میاندرود بین سیل زدگان

 

سرهنگ پاسدار «جعفر اصغری» با ابراز همدردی با مردم سیل زده شهرهای مازندران به جزئیات کمک های امدادی سپاه و بسیج میاندرود به سیل زدگان پرداخت و گفت: در نخستین ساعات وقوع سیل سپاه میاندورد با همه امکانات به کمک مردم شتافت.

 

فرمانده سپاه میاندرود با اشاره بارندگی و طغیان رود ها و آبگرفتگی معابر ادامه داد: بارندگی شدید باعث ایجاد ترافیک سنگین در اتوبان ساری، نکا  و میاندورد شد که با ورود سپاه، همکاری فرمانداری گره ترافیکی این راه ها باز شد.

 

اصغری با اعلام قطع ارتباطی روستاهای بالادست میاندورد از جمله جناسم، سرتا و بازارخیل بیان کرد: ماشین آلات سنگین و  امدادی سپاه برای بازگشایی راه های ارتباطی به این روستاها اعزام شدند.

 

فرمانده سپاه میاندرود با بیان این مطلب که وقوع سیل باعث تخریب و قطع جاده مواصلاتی گهرباران شد و راه دسترسی به روستاهای حسن آباد و تازه آباد را بست، افزود:  آب و برق بالغ بر 100 خانوار در مجتمع رفاهی این منطقه قطع شد و هنوز امداد رسانی به مردم و  باز گشایی راه های روستایی ادامه دارد.

 

 

اصغری با اشاره به توزیع سبدکالا توسط بسیج در میان اهالی محاصره شده در سیل،تصریح کرد: محله آسیب دیده آهنگرمحله میاندورود به دلیل زیرساخت ضعیف دچار آبگرفتگی شدید شد که نیروهای امدادی بسیج و سپاه با همکاری فرمانداری با تهیه کیسه های شن و ماسه مانع  ورود آب به منازل مردم شدند.

 

فرمانده سپاه میاندرود از دو مفقودی حادثه سیل در منطقه دارابکلا  هم خبر داد و اضافه کرد: یک خانم که در سیل مفقود شده بود توسط نیروهای امدادی سپاه پیدا شد و حال عمومی وی خوب است اما تلاش برای یافتن مفقودی دوم  هنوز ادامه دارد.

 

فرمانده سپاه میاندرود به مردم اطمینان داد که سپاه و بسیج با همه توان خود برای خدمت رسانی و  کاهش آلام سیل زدگان در کنار آنهااست.

اعلام آمادگی سپاه برای بازسازی مناطق سیل زده مازندران

سرهنگ «جواد بخشی» در خصوص آخرین وضعیت سیلاب مازندران اظهر کرد: سپاه کربلا با گسیل تمام ظرفیت لجستیگی و نیرویی بسیجیان و پاسدارانش تا عادی شدن شرایط زندگی در نقاط حادثه دیده، کنار و همراه مردم عزیز خواهد ماند، و آمادگی کامل خود را به منظور ساخت 500 واحد مسکونی تخریبی سیل اخیر، طی سه ماه، ساماندهی حریم رودها و احداث دیواره بتنی رود خانه ها  اعلام می دارد که مسلتزم باور دولت به توان سپاه برای واگذاری این مهم با در اختیار گذاردن امکانات، مصالح و منابع می باشد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا افزود: بزرگی و عمق حادثه به حدی بود که فرمانده کل قوا  نیروهای مسلح را  بر خدمات رسانی به موقع، همه جانبه و شایسته به آسیب دیدگان استان های مازندران و گلستان به منظور کاهش تلفات و یاری و همدردی با مردم، فراخواند به همین جهت 5 استان سمنان، گیلان، تهران بزرگ، اردبیل و زنجان در کنار گروه مهندسی 47 سلمان نیروی زمینی سپاه در قالب استان های معین مازندران مشخص شدند تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم حادثه دیده رافراهم سازند.

 

بخشی گفت: شدت بارندگی  و سیل خسارت و تخریب 100% به 546واحد مسکونی، تخریب 6 دهنه پل اصلی، 60 دهنه پل فرعی، تخریب و آسیب به 430 کیلومتر راه اصلی، تخریب 1850 کیلومتر راه فرعی، آسیب به 180 واحد دامداری و ... با برآورد بالغ بر 1214 میلیارد تومان و همچنین در بخش کشاورزی  550 میلیارد تومان خسارت در استان وارد کرد  که سپاه کربلا در صورت موافقت دولت برای احداث، بهسازی و اجرای برنامه ها وارد عمل می شود.

 

وی ادامه داد: در صورت موافقت و همکاری دولت با خدمت رسانی سپاه به مردم، ظرف سه ماه،  واحدهای مسکونی تخریبی در سطح 10 شهرستان مازندران احداث و به مرحله بهره برداری خواهد رسید، ضمن آنکه در مورد کوهپایه و در مناطق بالادست استان مانند؛ بهشهر، گلوگاه، چهاردانگه، دودانگه و سوادکوه بارش  برف و باران  خسارت زیادی به ابنیه و راه های مواصلاتی وارد کرد که با تلاش فرماندهان نواحی سپاه کربلا اقدامات اولیه بازگشایی برقرارگردید که در صورت همکاری دولت با تخصیص منابع، مصالح و امکانات شرایط استاندارد سازی راه ها  هم توسط سپاه انجام می شود.

 

بخشی با بیان اینکه پس از وقوع سیل و طغیان بلافاصله 200 پاسدار و بسیجی به شهر  کیاکلا درشهرستان سیمرغ که  مرکز بحران سیل استان بود و بیشترین خسارات را داشت عزیمت کردند، افزود: سپاه کربلا برای امداد رسانی به موقع و موثر به مردم،  منتظر جلسه و مصوبه نمی ماند و  عملا فعالیت های امدادی و خدمات رسانی به مردم را   به صورت میدانی آغاز شدند.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب گلستان شیراز خسارت سیلاب سیل شیراز خسارات سیل گلستان سیلاب سیل گلستان فرمانده سپاه کربلا مازندران مناطق سیل زده سیلاب خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت

به گزارش ایلنا، قاسم غریب‌آبادی گفت: این حادثه عصر سه‌شنبه رخ داد و پس از اطلاع از آن دو گروه از نیروهای امدادی پایگاه «تنگراه» با دو دستگاه خودرو ست نجات به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی پس از انتقال متوفی به مکان مناسب، جسد این جوان ۲۹ ساله را تحویل عوامل انتظامی دادند.

آبشار لوه از جاذبه‌های شهرستان ۷۰ هزار نفری گالیکش در نزدیکی پارک ملی گلستان قرار دارد است و هر از چند گاه به سبب رعایت نکردن اصول ایمنی توسط گردشگران و بازدید کنندگان حوادث مشابه در آن روی می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرگ مرد جوان در حادثه سقوط از مخمل‌کوه خرم‌آباد سقوط پسر ۱۸ ساله از ساختمان نگارستان شهرداری شاهین شهر نجات یک گردشگر از ارتفاعات پیرجد لرستان توسط تیم واکنش سریع

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود