Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» روز دوشنبه در مطلبی با اشاره به اقدامات دونالد ترامپ در همراهی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نوشت: در پایان این نتانیاهو است که باید برای اجرای توافق معامله قرن ترامپ دست به عقب نشینی بزند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت، پس از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در بخشیدن قدس و جولان به بنیامین نتانیاهو و خروج از توافق هسته ای با ایران، زمان پرداخت فاکتور حسن نیت نزدیک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه افزوده است: نتانیاهو انتظار هدیه ای بزرگتر از آنچه که پیش از برگزاری انتخابات به دست آورد را نداشت.
در ادامه این مطلب آمده است، از سوی دیگر ترامپ هم دوست دارد تا به جهان ثابت کند که می تواند دست به کارهایی بزرگ بزند.
یدیعوت آحرونوت افزوده است: در نتیجه، وعده طرح موسوم به معامله قرن برای تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را داد و اکنون نیز عزم خود را جزم کرده تا این وعده را عملی کند. نه به خاطر این که ثابت کند از رؤسای جمهور سابق آمریکا بهتر است، بلکه از این جهت که او نیاز به یک توافق دارد و این مساله برای او حیاتی است.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، درصورتی که ترامپ بتواند به یک توافق صلحی که دیگر کشورهای عربی نیز در آن حضور دارند دست یابد، خود را به عنوان بزرگترین رهبر جهان خواهد دید.
بر اساس این گزارش، اگر نتایج انتخابات اسرائیل به نفع ترامپ شود و نتانیاهو باردیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شود، راه برای دستیابی به توافق بر سر معامله قرن هموارتر خواهد شد.
در پایان این گزارش آمده است، در صورت انتخاب مجدد نتانیاهو فشارهای آمریکا بر او برای عقب نشینی از برخی خواسته هایش افزایش می یابد تا فلسطینی ها باردیگر به میز مذاکره بازگردند.
پیش تر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتشار طرح موسوم به «معامله قرن» را به بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی موکول کرده که این اقدام «لطفی» به بنیامین نتانیاهو است.
جرد کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبلات نماینده وزیر رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات بین المللی طی دو سال گذشته روی طرح سازش خاورمیانه کار کرده اند. گفته می شود این طرح، گسترده تر و شامل پیشنهادهای جزئی تر در خصوص مهمترین نکات در مناقشه فلسطینی ها و صهیونیست هاست.
ترامپ روز دوشنبه در جریان دیدار با نتانیاهو در واشنگتن کنترل رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت که می تواند شانس نتانیاهو در انتخابات را افزایش دهد. رژیم صهیونیستی بلندی های جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرده و کنست در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا معامله قرن بنيامين نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن

«یک میلیون نفر را به کنست می‌آوریم و آنجا را محاصره می‌کنیم.. وزارت امنیت را محاصره می‌کنیم... اجازه نمی‌دهیم که مقامات به این مراکز وارد یا از آن خارج شوند» .. این تنها بخشی از تهدید‌های امروز خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس است که در مقابل اقامتگاه وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در تل آویو و محل دیدار او با رئیس رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند.

به نوشته روزنامه هاآرتص این خانواده‌ها تاکید دارند که در صورت شکست تل‌آویو در مذاکرات جاری برای توافق تبادل اسرا، بر شدت اعتراضات خود خواهند افزود، زیرا بر این باورند که دلیل هرگونه شکست احتمالی در این مذاکرات به دلیل «ملاحظات سیاسی» کابینه نتانیاهو است.

این خانواده‌ها با تاکید بر این‌که دیگر خیابان‌ها را ترک نمی‌کنند، تهدید کردند که در صورت عدم بازگشت فرزندانشان، کاری می‌کنند که تصمیم‌گیرندگان اصلی در اسرائیل نتوانند در محل کارشان حاضر شوندو تنها با بالگرد بتوانند در ساختمان‌های محاصره شده تردد داشته باشند.

با گذشت حدود هفت ماه از جنگ غزه بدون تحقق اهداف اعلامی آن، خانواده‌های اسرای اسرائیلی بر ضرورت تحرک عملی کابینه نتانیاهو برای آزادی این اسرا که جانشان به دلیل بمباران‌های مستمر در خطر است، تاکید دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو روز گذشته آب پاکی را بر دست خانواده‌های این اسرا ریخت و دستیابی به توافق تبادل اسرا در مرحله کنونی را «بسیار ضعیف» دانست و بر ضرورت حمله زمینی به رفح تاکید کرد.

اما پیشتر فرمانده نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی ژنرال یسرائیل زیو در این خصوص هشدار داده بود که هرگونه حمله به رفح چندین ماه طول خواهد کشید و «احتمالا بدون زنده ماندن اسرای اسرائیلی به پایان خواهد رسید».

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در سومین مقصد سفر دوره‌ای خود به منطقه غرب آسیا، صبح امروز وارد تل‌آویو شده. او روز‌های گذشته به عربستان سعودی و اردن سفر کرده و اعلام کرده بود که واشنگتن بر دستیابی به توافق تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصمم است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است