Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:29:20 GMT

نصرالله، مردی که با سخنانش صهیونیستها را میخکوب می کند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۹۵۸

نصرالله، مردی که با سخنانش صهیونیستها را میخکوب می کند

بیروت - ایرنا - 'سید حسن نصرالله'، مردی که یکی از ستون های اصلی محور مقاومت بر علیه تروریسم، تکفیر و اشغالگری در خاورمیانه است و به مقاومت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخار می کند و سخنانش صهیونیستها را میخکوب می کند.

آنچه این سال ها لرزه بر پیکر صهیونیست ها و همپیمانان آنها می اندازد، وجود این روحانی از جنس مردم در سنگر اول مقاومت است که آوازه و اثرگذاری هایش از مرزهای لبنان فراتر رفته، تا جایی که اسرائیلی ها هنگام سخنرانی های او پای گیرنده های تلویزیونی خود میخکوب می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرالله همراهانش با ایجاد یک گروه مقاومت ضد صهیونیستی که دارای شاخه های سیاسی و نظامی، با عنوان حزب الله است، موجب شد که به یکباره تمام ورق ها برگشته و ناامیدی ها تبدیل به امید شود و شکست ها تبدیل به پیروزی و پیروزی ها نیز یکی پس از دیگری گسترده تر شود.
در پرتو حضور نصرالله در راس این جریان ضد تروریستی، پس از شهادت برخی از مسوولان عالی رتبه آن و کسب تجربه های لازم اکنون با نظام و روش های نوین مقابله با دشمن دیگر این رژیم صهیونیستی نیست که هر زمان بخواهد لبنان و کشورهای منطقه را تهدید کند ، بلکه این جنبش حزب الله است که هر زمان اراده کند، لرزه بر اندام صهیونیست ها می اندازد.
نصرالله اکنون با 59 سال سن و سابقه تحصیلات حوزوی در نجف، لبنان و قم از سال 1982 به دنبال اشغالگری های اسراییل در لبنان و نزدیک شدن به جنوب بیروت، حزب الله در برابر ارتش متجاوز ایستاد و بنای رویاهای آن را فرو ریخت و نشان داد که در صورت یکدلی ، وحدت و هماهنگی، اندک جماعتی می تواند قدرتمندترین ارتش ها را شکست دهد.
آغاز چنین حرکتی در لبنان در ادامه به پیروزی هایی در جنگ های 2000 و 2006 منجر شد و بر همگان ثابت کرد که اسراییل نیز آنچنان که برای خود هیبتی ساخته، شکست پذیر است و مقاومت تنها حلال مشکلات لبنان و منطقه است و امروز برای هر زن و مرد لبنانی مقاومت کلمه ای آشناست و هنگام مواجه با هر مشکلی تنها راه را مقاومت می دانند و به این ایمان و باور رسیده اند که می توان با مقاومت، بسیاری از گره های کور را گشود و برای معادلات سخت راه حل یافت.
اکنون علاوه بر لبنان، مقاومت برای منطقه نیز به فرهنگ تبدیل شده و مردم فلسطین با تاسی به آن بار دیگر قیام کرده و سوریه نیز در سایه الهام از مقاومت توانست هشت سال در برابر انواع اقدامات تروریستی ایستادگی کند و سربلند از جنگ جهانی علیه این کشور بیرون بیاید و همچنان یکی از کشورهای محور مقاومت در منطقه و در کنار لبنان و فلسطین بماند.
«سید محمد صادق الحسینی» نویسنده سرشناس و تحلیلگر مسائل خاورمیانه درباره تفاوت های نصرالله با دیگر رهبران نهضت های آزادیبخش جهان معاصر گفت: او توانست مکتب جدیدی را به وجود بیاورد که در پرتو آن، همه افراد و اقشار جامعه و هم کسانی که با او هم عقیده و هم فکر نیستند، ناچارند در کنارش قرار گیرند و پشت جبهه را تشکیل دهند.
اکنون به اعتراف دوست و دشمن حزب الله لبنان به رهبری نصرالله فرهنگی را پایه گذاری کرده که خود صهیونیست ها نیز به آن ایمان دارند، چرا که در ورای آن، عمل ، قدرت و صلابت دیده اند.
مجله «تایم» 4 اردیبهشت ماه 1390 مانند هر سال در گزارشی فهرست یکصد تن از مطرح ترین و تاثیرگذارترین افراد را در سال 2011 در زمینه های مختلف در جهان منتشر کرد که یکی از این نام ها سید حسن نصرالله و این در زمانی بود که هنوز حزب الله لبنان و دبیر کل آن مانند امروز نقش آفرینی نکرده بود.
روزنامه «الاخبار» لبنان نیز 16 اسفند ماه در گزارشی نوشت که مقامات ارشد و فرماندهان رژیم صهیونیستی همگی بر نفوذ و تاثیر نصر الله بر جامعه صهیونیستی اذعان دارند و معتقدند که شکست های پیاپی اسرائیلی ها از حزب الله نتیجه شایستگی های استثنائی او است.
این روزنامه افزود: بار دیگر نصرالله به جامعه دشمن صهیونیستی نفوذ کرد و در کانون توجه افکار عمومی آنها قرار گرفت.
پس از درخواست های مکرر برای ضرورت ترور وی و هشدارهای پیاپی مبنی بر تاثیرگذاری سخنرانی هایش که نیمی از آن به مسائل اصلی صهیونیستها مربوط می شود، شبکه تلویزیونی اسراییلی «کان» در برنامه ای به خصوصیت های رهبری نصرالله و میزان خطری که رهبری او در مقاومت برای این رژیم دارد، پرداخت.
این برنامه 50 دقیقه ای با عنوان «رمزگشایی نصرالله» شامل مصاحبه با نخست وزیرهای پیشین، رؤسای پیشین ستاد ارتش، پژوهشگران امور اطلاعاتی و فرماندهان نظامی بود که در پایان آن به این جمع بندی رسید که دبیر کل حزب الله لبنان موفق به «رمزگشایی اسرائیل» شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: با اینکه اسرائیل پس از جنگ 2006 کوشید تاثیرات حزب الله و رهبر آن را بر نهادها و جامعه اسرائیلی مهار کند، اما پس از گذشت 12 سال از آن، هنوز نام و سخنانش بر زبان سرسخت ترین دشمنانش جاری است؛ کسانی که با روش های مختلف میزان خطرناک بودن موفقیت های حزب الله را در سایه رهبری او گوشزد کرده اند، تا جایی که از نصرالله به عنوان «سرسخت ترین دشمن» و «بزرگ ترین تهدید» اسرائیل یاد کرده اند.
صهیونیست ها خود به این موضوع اعتراف کرده و گفته اند: هیچ رهبر عربی به اندازه نصرالله مورد توجه ما نیست. اسرائیلی ها به سخنانش گوش می کنند و آن را باور دارند. او نیز این مسئله را به خوبی می داند، از این رو می کوشد از آن به نحو احسن برای ایجاد نگرانی و وحشت در بین صهیونیستها استفاده کند. بسیاری از مسئولان و رهبران نظامی و کارشناسان در برنامه یاد شده، اذعان کردند که نصرالله به خوبی اسرائیل را می شناسد.
از این رو اسرائیل خوب درک می کند که پیروزی های حزب الله بر آنها با وجود اینکه خود صهیونیست ها از توانمندهای راهبردی و حمایت بین المللی برخوردار هستند، نتیجه صلاحیت و شایستگی های استثنائی نصرالله در مسائل راهبردی و سیاسی است که ارزش آن کمتر از توانایی نظامی نیست.
در برنامه تلویزیونی که به نصرالله اختصاص داشت، دو شخصیت اصلی رژیم صهیونیستی یعنی «ایهود اولمرت» که اسرائیل در دوران نخست وزیری او شکست سختی در جنگ 2006 از حزب الله خورد و «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق این رژیم، حضور داشتند.
اولمرت اعتراف کرد: حزب الله به رهبری نصرالله خوب می داند که چگونه با دشمنان برخورد کند. او تاکید کرد که نمی تواند سرخوردگی اسرائیل از شکست ارتش خود را در هدف قرار دادن رهبری حزب الله در اثناء جنگ، کتمان کند.
اولمرت درباره تاثیر سیاسی و روانی نصرالله بر افکار عمومی اسرائیلی ها نیز افزود: ما به طرز عجیبی در دام رسانه ای او گرفتار شده ایم. سخنرانی های نصر الله را به طور مستقیم پخش می کنیم. ارزش این سخنرانی ها تقریبا نزد ما به اندازه سخنرانی وزیر خارجه یا وزیر امنیت یا نخست وزیر است.
باراک نیز نصرالله را رهبری «واقعی و اصیل» خواند و گفت: بدون شک او الگوی کاملی برای همه است.
در همین راستا، «موشه یعلون» رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره نصر الله گفت: او کسی نیست که فقط بر مشاوران خود متکی باشد.
یعلون به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در بین سال های 1995- 1998 اذعان داشت: قطعا زمانی که مشغول اجرای طرح کمربند امنیتی بودیم، دریافتیم که دشمن ما را بهتر از دیگران درک می کند. رهبران حزب الله با هوش و ذکاوت بودند و می دانستند چگونه از نقاط ضعف و مثبت مان استفاده کنند و به نحوی با ما رفتار کردند که شایسته تقدیر است.
«رونین کوهین» یکی از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی معتقد است: نصرالله به ما درسی داد که کسی دیگر آن را نداد و آن این بود اگر می خواهی پیروز شوی، باید نقاط ضعف را بدانی و آن را از همه جوانب بررسی کنی.
«ایال بن رؤوین» یکی دیگر از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی نیز درباره نصرالله گفت: او مردی تحصیل کرده و آگاه است، به ما درس می دهد و ما را خوب می شناسد.
«تشکیو تامیر» از دیگر فرماندهان اسرائیل نیز گفت: حزب الله بسیاری از سبک های جدید جنگی را ابداع کرد.
بر اساس گزارش های شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، هنگام سخنرانی نصرالله صهیونیست ها پای تلویزیون های خود نشسته و بیشتر از سخنان مقام های خود به سخنان وی توجه می کنند و ایمان دارند.
روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» 7 بهمن ماه 1397 نوشت: نصرالله با فهماندن این مساله به اسرائیلی‌ها که رهبرانشان دروغگو هستند و مطبوعاتشان اخبار دروغین پخش می‌کنند، اسرائیل را «ناک‌اوت» (ضربه فنی) کرد.
این روزنامه با اشاره به این که می ‌گویند ارزش یک تصویر مساوی هزار کلمه است ، افزود: شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی مثل بقیه شبکه‌های تلویزیونی این رژیم بی‌صبرانه منتظر مصاحبه شبکه «المیادین» با نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بود و قبل از آغاز مصاحبه پخش برنامه‌های این شبکه متوقف شد تا «حیزی سیمانطوف» تحلیلگر امور عربی به روی صحنه بیاید و به تماشاگران اسرائیلی یادآوری کند که ساعت هشت و نیم دبیرکل حزب الله با شبکه المیادین درباره آخرین تحولات لبنان، اسرائیل، منطقه و جهان صحبت خواهد کرد. مساله حائز اهمیت این است که رسانه‌های عبری زبان تاکنون چنین اقدامی را درباره سخنرانی هیچ رهبر عربی انجام نداده اند.
بر اساس نتایج پژوهش علمی که دانشکده «تل حای» در شمال سرزمینهای اشغالی انجام داده بود، 80 درصد اسرائیلی‌ها به سخنان نصرالله ایمان دارند و تنها 20 درصد ادعاهای ستاد ارتش صهیونیستی را باور می‌ کنند.
با اینکه رسانه‌های عبری به دنبال پیدا کردن نقطه‌ ضعف‌های نصرالله بودند، اما کسانی که شایعاتی را درباره وضعیت سلامتی وی پخش کرده بودند، مجبور شدند تا حرفشان را پس بگیرند چرا که صحبت‌های وی به همگان ثابت کرد که جنگ روانی که تل‌آویو علیه مقاومت لبنان و دبیرکل حزب الله به راه انداخته، شکست خورده است.
همچنین روزنامه «یدیعوت آحارونوت» بخش‌های طولانی از مصاحبه نصرالله را به زبان عبری پخش کرد تا مردم سرزمینهای اشغالی همه سخنان او را بشنوند و این نشان دهنده اهمیت زیادی است که رسانه‌های عبری برای این مصاحبه قائل بودند.
موفقیت های نصرالله در سال های اخیر همچنین موجب شده تا وی به الگویی برای دیگر کشورها مانند فلسطین ، عراق و یمن تبدیل شود و اکنون اگر شاهد پیروزی های مردم یمن در برابر ارتش قدرتمندی از کشورهای عربی و در راس آن عربستان هستیم، همه به یمن الگوبرداری و نتیجه گرفتن اقدامات حزب الله لبنان علیه اشغالگران است و هر روز دامنه چنین نگاهی توسعه و گسترش بیشتری می یابد.

** 5 نقشه برای از میان برداشتن نصرالله
بی دلیل نیست که رژیم صهیونیستی اکنون برای از ترور رهبر حزب الله برنامه های مختلفی تدارک می بیند که تاکنون 5 نقشه و طرح آن با وجود برخورداری از آخرین اطلاعات و تجهیزات نظامی و امنیتی برای اجرا منجر به شکست شده است و این حتی در سخنان خود مقام های صهیونیست نیز به زبان جاری شده که مهم ترین ویژگی نصرالله هوش و ذکاوت او برای شناخت دشمن و نقاط ضعف و قوت او برای غلبه بر آن است.
خاورم*1436**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان حزب الله نصرالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

به گزارش جام جم آنلاین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان 12 تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

منابع مذکور تاکید کردند که کامیون‌های نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت این پایگاه به طور کامل منهدم شدند. همچنین گلوله‌های شلیک شده توسط رزمندگان مقاومت به محل تجمع نظامیان اشغالگر در داخل پایگاه اصابت و تلفات و صدمات قطعی به آنها واردکرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این عملیات، پایگاه رویسات العلم رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفرشوبا هدف آتش مستقیم رزمندگان حزب الله قرار گرفت و بخش‌هایی از پایگاه برای مدتی در آتش سوخت.

رژیم صهیونیستی انتشار اخبار مربوط به این حمله ترکیبی و کمین مرگبار حزب الله را ممنوع کرد و اطراف شهرک کفرشوبا را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اندکی پیش از این عملیات در بیانیه‌ دیگری اعلام کرده بود که مجاهدانش یک یگان متعلق به ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی المالکیه اشغالی هدف قرار دادند. نظامیان صهیونیست که تحت نظارت رزمندگان حزب الله قرار داشتند، هنگام ورود به پایگاه المالکیه هدف آتش مستقیم توپخانه حزب الله قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی