Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری در نشست اضطراری مدیریت بحران که ساعتی پیش در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب گفت: اولویت تیم های امدادی با شهرستان های غربی و شمالی استان همچون طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و زیرکوه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان نیز با بیان اینکه اخطاریه های لازم برای دستگاههای مربوطه فرستاده شده است گفت: شدت بارش ها در شهرستانهای غربی و شمالی بیشتر خواهد بود و این سامانه بارشی که وارد استان شده است تا پنجشنبه در استان فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خندان رو افزود: بارش های بهاری چون بصورت رگباری و در زمان کمتری نازل می شوند احتمال رواناب وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی نیز با تأکید بر آمادگی همه جانبه دستگاه های امدادی برای زمان سیل و بحران گفت:مدیران باید بصورت 24ساعته پاسخگو و در آماده باش کامل باشند.

معتمدیان همچنین از اطلاع رسانی صداوسیمای استان در خصوص آموزش ها و هشدارهای لازم در لحظه بحران و قبل از آن تشکر کرد و گفت: تمامی اخطارها از تلویزیون و رادیو به گوش مردم میرسد و دستگاه های خدمات رسان باید همکاری لازم را با صداوسیما داشته باشند.

وی همچنین افزود: خوشبختانه همه دستگاه های امدادی تا روز پنجشنبه در آماده باش کامل هستند و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید سدها و سیل بندها به صورت منظم بازدید و آسیب های احتمالی برطرف شود تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل اب منطقه ای استان نیز گفت: حدود 400هزار مترمکعب از مخزن سد نهرین طبس برای وقوع سیل های احتمالی تخلیه شده و از رودخانه های استان بازدید شده است.

امامی افزود: درحال حاضر وضعیت آبنماها در جاده ها مطلوب است.

مدیرکل صداوسیمای استان نیز با بیان اینکه صداوسیما هشدارهای لازم را از دو روز گذشته به مردم استان داده است، از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تا در زمان وقوع بحران پاسخگوی رسانه باشند.

انتهای پیام / ط ا

وقوع احتمالی سیلاب در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آب‌گرفتگی از ١٢ تا ١٥ اردیبهشت تا ساعت ٠٥: ٠٠ پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ٢٠ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۹۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۲۳۰۰ نفر امدادرسانی کردند، ۳۴ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۷ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۷۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: ۱۴۸ تیم عملیاتی شامل ۵۱۸ نفر در عملیات سیل و آب‌گرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ٢٢ دستگاه چادر، ٥٧٥ تخته پتو، ٣٣٥ تخته موکت، ١٣٦٤ کیلوگرم نایلون، ٢٠٩ بسته غذایی، ٢٨٠ قوطی کنسرو، ١٠٠ قرص نان و ٤٢ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

کد خبر 6096240

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیلاب
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها