Web Analytics Made Easy - Statcounter

عالی زاده از افزایش تیم های پزشکی بسیج جامع در سال ۹۸ به هزار گروه پزشکی خبر داد و گفت: در سال ۹۸ تمام گروههای پزشکی فعال در ارایه خدمات پزشکی در مناطق محروم تحت پوشش بسیج جامع پزشکی قرار می گیرند و دارای شناسنامه پزشکی هویتی می شوند.

«رضا عالی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان در مورد الویت های بسیج جامع پزشکی در سال 98 گفت: در ادامه اجرای طرح شهید رهنمون تیم های پزشکی بسیج جامع پزشکی تعداد تیم های در این طرح از 518 تیم به هزار تیم افزایش می یابد و تقریبا به دوبرابر می رسند و این رقم در تمام استانها به دو برابر تعداد قبل افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی افزود: این گروهها در تمام مناطق محروم حضور می یابند و حتی در مناطق مرفه کشور نیز در موضوع پیشگیری، آموزش و غربالگری از برخی بیماریها مانند سرطان های زنان، پوست، گوارش، پروستات و ... خدمات آموزشی و بهداشتی ارایه می دهند که این برنامه نیز بخشی از الویت برنامه های پزشکی بسیج  در سال ۹۸ است.

 

عالی زاده در مورد برخی برنامه های سال 98 در بسیج جامع پزشکی اظهار کرد: برنامه های ویژه برای مناطق محروم در دستور کار سال 98 قرار دارد تا بتوانیم در طول هر ماه یک تیم مجهز پزشکی به مناطق محروم به خصوص مناطق مرز شرقی و غربی کشور اعزام کنیم و خدمات فوق العاده پزشکی را به این مناطق ارایه دهیم.

 

وی در مورد بیمارستانهای صحرایی در سال 98 خاطر نشان کرد: 20 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم تشکیل می شود و در حدود 50 تیم تک تخصصی در طی سال به این مناطق اعزام می شوند که این رقم در هر استان بیش از این تعداد است، گروههای تک تخصصی پزشکی  در گروههای تخصصی مانند، چشم، زنان و زایمان، اطفال، گوارش، دندانپزشک در مناطق محروم خدمات پزشکی ارایه می دهند.

 

وی با اشاره به فعالیت سایر گروههای پزشکی در کشور در مناطق مختلف و محروم کشور یادآور شد: گروههای پزشکی زیادی برای ارایه خدمات در کشور فعالیت می کنند. تمام تیم پزشکی در سال ۹۸ در کشور تحت پوشش بسیج جامع پزشکی قرار می گیرند به همین منظور برای تیم های پزشکی «شناسنامه پزشکی هویتی» تدوین می شود.

 

مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی افزود: این امر می تواند به ساماندهی گروههای پزشکی در کشور کمک خوبی بکند و در شکل خدمت رسانی در مناطق محروم کشور موثر باشد و از تکرار خدمات پزشکی یکسان در این مناطق جلوگیری می کند به طور مثال اگر گروهی در سال قبل با تخصص چشم در منطقه بشاگرد حضور داشته اند در اعزام بعدی گروههای مورد نیاز دیگر پزشکی به منطقه اعزام شوند، این رویکرد هزینه های اضافی کشور را تا حد زیادی کم می کند.

 

وی گفت: گرامی داشت شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس بسیج جامع پزشکی از دیگر برنامه های این نهاد در سال 98 است. برگزاری دوره های آموزشی، خودامدای و دیگر امدادی در موضوع اورژانس، طب سنتی، پدافند غیرعامل و ایمنی زیستی  از دیگر برنامه های بسیج جامع پزشکی در سال جدید است./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیلاب سیلاب گلستان خبرگزاری شبستان خسارات سیل گلستان سیل گلستان اعتکاف گروههای پزشکی هویت پزشکی سال ۹۸ شناسنامه بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر قهرمانی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در مرکز بخش «میربگ» برپا می‌شود.

وی گفت: بیمارستان صحرایی شهدای عملیات حاج عمران به مناسبت هفته سلامت با حضور متخصصان و پزشکانی در رشته‌های قلب، چشم‌پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، اعصاب و روانپزشکی، زنان و زایمان، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی و با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بخشداری «میربگ» و هلال‌احمر در روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه برپا می‌شود.

فرماندار دلفان، ادامه داد: همچنین خدماتی مانند رادیولوژی، بینایی‌سنجی، تغذیه روان‌شناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت، داروخانه ارائه می‌شود.

کد خبر 6088434

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری